Brewtools B80 og valg av gjæringskar

Jeg opplever at gjæring under trykk har virkelig hevet mine øl. Da mener jeg et skikkelig løft. Men en fermentasaurus holder i massevis for å oppnå det, du må ikke opp på unitank ss/spike prisnivå, selv om jeg har kjøpt meg en ss unitank, og angrer absolutt ikke!
Missforstå meg rett.. kjempe fornøyd med uni, men føler ikkje kvalitet har gått i været
 
Bruker selv unitanken til ss på 64 l og er ganske fornøyd. Tømte over pils fra unitanken til fat ferdig karbonert i stad. Fylte unitanken med pbw vann som står til i morgen også blir den skylt og klargjort til ny batch. Brukte vel ca halvtimen i dag ved å spyle ren tanken og fylle den med vann og pbw.

Tanken er å bruke cip til vask på denne
 
Noen som vet om Grainfather sin glykolkjøler kan brukes på SS sine tanker? Må jeg ha noen overganger? Er kapasitet på 300W nok til en 64L?
 
Er jo mulig at det er brukerfeil, men opplever at humla synker til buns, å får lite kontakt med ølet eller no sant. Men igjen, så tørrhumler jeg på fat, å det funker bra

Vil ikke det samme skje når du tørrhumler på fat? Det står jo og under trykk...

Jeg vet enkelte kjører noen runder med CO2 inn rackingporten med jevne mellomrom etter tørrhumling for å holde humlen i suspensjon, så det er jo en mulighet.
 
Tilbake
Topp