• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs Chugger SS Center, 50l kjele med lokk, RIMS-rør

50l kjele m/lokk og tappekran, Bryggselv: 1000,- (nypris for 50l hos bryggselv nå er 2590,- - denne tror jeg kostet 2.250,- for et par år siden). Det er en bitteliten bulk i lokket - helt uten betydning for funksjonaliteten.

SOLGT: Chugger SS Center pumpe: 1500,- ? (nypris på bryggselv nå er 2190,-) Brukt til en håndfull brygg.

SOLGT: RIMS-rør m/PT100-sensor: Dette kjøpte jeg av en som hadde importert det, og prisen for røret inkl. varmeelement på 3kW var 2.200,- Den ene delen er misfarget etter overoppheting, men det har ingen betydning for funksjonaliteten. Likevel tenkte jeg ikke å ta mer enn 1.000,- for dette p.g.a. skjønnhetsfeilen. Det sitter et 4kW element i det.
 

Vedlegg

  • rims1.jpg
    rims1.jpg
    113,1 KB · Sett: 231
  • rims2.jpg
    rims2.jpg
    149,7 KB · Sett: 236
  • rims3.jpg
    rims3.jpg
    100,7 KB · Sett: 224
  • chugger.jpg
    chugger.jpg
    109,9 KB · Sett: 230
Sist redigert:
(BILDER KOMMER - MÅ BARE SHINE OPP KJELEN LITT)

RIMS-rør m/PT100-sensor: Dette kjøpte jeg av en som hadde importert det, og prisen for røret inkl. varmeelement på 3kW var 2.200,- Den ene delen er misfarget etter overoppheting, men det har ingen betydning for funksjonaliteten. Likevel tenkte jeg ikke å ta mer enn 1.000,- for dette p.g.a. skjønnhetsfeilen.

Hvilket materiale er denne i?
Hvor i landet holder du til?
Er interessert denne om den ser god ut.
 
Det er vel rustfritt stål, såvidt jeg vet. NB: Det er ikke med varmeelement, da det var det som ble overopphetet og laget misfargingen første gang jeg forsøkte å bruke det.
 
Hadde det ikke vært for at jeg ville trengt pumpa med kjelen, så hadde jeg gjort det. Men jeg har kommet til den erkjennelsen at jeg har verken tid eller tolmodighet til å lage disse tingene selv og få det ordentlig bra, så planen nå er å kvitte meg med alt og investere i en speidel 50 (!).
 
Hei.. Til evt. kjøper av rims, så har jeg et helt nytt "t-rør" i overskudd som jeg har tenkt å selge.. Ergo så blir du kvitt skjønnhetsfeilen☺ Ta kontakt om det skulle være aktuellt!

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
 
Usikker på hva NPT er, men alle elementene jeg har prøvd har passet og vært helt standard elementer kjøpt på nettet. Jeg mangler skrustikke akkurat nå, og elementet sitter for godt til at jeg får skrudd det ut med hendene, så jeg får ikke kikket på gjengene. Jeg har imidlertid et annet element som også passer liggendet et sted, mener jeg - jeg skal prøve å finne det, slik at jeg kan ta en titt på gjengene.
 
Tilbake
Topp