Dameøl

Carlsberg har fått kvinner til å drikke mer øl ved å gjøre det søtt. 
http://e24.no/utenriks/article2487776.ece

- Nesten 80 prosent av kvinnene bryr seg ikke om øl, de synes simpelthen det smaker for bittert, sier bryggerisjefen ved Carlsbergs bryggeri i Sveits. Derfor har bryggeriet kommet på markedet med ett øl som skal passe kvinners smaksløker bedre.
«Eve» har blitt en stor suksess, en ølmiks med forskjellige søtlige smaksvarianter. Siden det ble lansert under navnet «Cardinal» i 2005, har salget steget jevnt og trutt.
Suksessen i alpelandet har gitt Carlsberg blod på tann og nå ønsker bryggeriet å satse i flere land, deriblant Danmark. I tillegg er det en ny søt øl på vei ut i markedet. «Fresca» skal være en drikk som ikke bare henvender seg til kvinner, men alle som ikke synes tradisjonell øl faller helt i smak.

Dette høres riktig fristende ut...  :skaal2:

Well... Helt klart en undervurdering av damer generelt, synes jeg. Jeg tror de fleste, uansett kjønn, kan lære seg å like skikkelig øl. Med litt bevisstgjøring kommer man ganske langt. De fleste damer jeg kjenner liker godt øl, særlig etter at de har blitt forklart litt om hva øl egentlig dreier seg om. Jeg er velsignet med en kone som er glad i det samme ølet som meg, så jeg er kanskje litt inhabil i en slik diskusjon, men jeg synes det er synd at store bryggerier ikke tør å være litt mer originale enn det de er.

Jeg tror nok også at norske kvinner er "bedre enn sitt rykte" når det gjelder å like skikkelig øl. Men det står kanskje dårligere til i Sveits?

Aass Bryggeri forsøkte seg for et par år siden med ølet Fab (Fabulous) som skulle være "utviklet i samarbeid med kvinner", det inneholdt bl.a. kunstig moltearoma. Det ble ingen suksess ...

Uten aa prove aa svare for en hel gruppe, vil jeg paastaa at damer flest er tilhengere av lyst ol. Jeg har fremdeles til gode aa treffe en dame som takker nei til en corona, og ja til en mork stout.

Derfor vil jeg generelt hevde at lyst ol slaar mer an enn morkt ol hos damer, i de fleste situasjoner.

Jeg er forresten i portugal i solen naa, (derfor rar skriving) og dama mi som ikke er noe saerlig olhund hjemme i Norge drikker Super Bock og Sagres til den store gullmedalje! Og det gjor jeg og.

Cheers

Erlendso skrev:
Uten aa prove aa svare for en hel gruppe, vil jeg paastaa at damer flest er tilhengere av lyst ol. Jeg har fremdeles til gode aa treffe en dame som takker nei til en corona, og ja til en mork stout.

Derfor vil jeg generelt hevde at lyst ol slaar mer an enn morkt ol hos damer, i de fleste situasjoner.

Jeg har nå vært gift i snart 19 år med ei som først og fremst vil ha stout, hvis det kommer heimebrygg på bordet (og det gjør det svært ofte ...). Lyse og bitre ales er hun mindre begeistret for. Av kjøpeøl  er hun særlig begeistret for Carls Porter (tidligere Gl. Carlsberg Imperial Stout Porter) når vi er i Danmark, og takker ikke nei til en Guinness e.l. heller. Men når hun skal på "bli-igjen-fest" på jobben kjøper hun helst med seg vanlig pils (slipper å stikke seg ut sosialt?). Corona har jeg aldri hørt om at hun har drukket (men så kjøper jo heller ikke jeg sånt skvip).

Hun påstår riktignok at hun ikke engang LIKTE øl (sånn rent generelt) før hun traff meg, men det tror jeg nå dreier seg om å "pynte på sannheten". Jeg har da aldri behøvd å TVINGE i henne øl ...
:samenvol:

Tilbake
Topp