• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Eiketønner

Tenkte å bestille flere eiketønner til kjelleren. Blir billigere forsendelse å få de fraktet på palle, så om noen i område Namsos er interessert kan jeg kontaktes.
Jeg ser helst at jeg slipper å videresende til adresser i Norge.
Bruker fatene til korttidslagring de første gangene jeg fyller. Det setter mye smak de første gangene. Deretter lengre perioder, måneder. År.

Priser varierer pr tønne/str. 40 EUR for 20 ltr, 70 EUR for 50 ltr. Samt det i mellom.. Frakt og mva kommer i tillegg.

10 tønner a 50 ltr og 7 a 30 ltr kan sendes på en palle, f.eks.

H

Sent fra min C6903 via Tapatalk
 
Jeg er interessert i eikefat, men Namsos er ganske langt fra Oslo. Noen sjanse for at fatene skal innom tigerstaden før de tar veien videre? Evnt. kunne du delt kontakt til salgspunkt?

Kunne tenkt meg 2 x 20 L og et på 50 L.
 
Jeg kan ta et par tønner. Litt usikker på om jeg skal ta 20 eller 30l Det kommer an på fyllingsgraden. Må de være helt fulle blir det 20l skal de ha litt ledig rom over blir det 30l Har de brukte tønner på lager nå, kan jeg tenke med det også. Vil gjerne vite frakt og fortolling før endelig bestilling. Bor i Namsos. Jeg kan sikkert være behjelpelig med frakt mellom Trondheim og Brønnøysund, om noen av forumets medlemmer ønsker det.
 
Jeg kan ta et par tønner. Litt usikker på om jeg skal ta 20 eller 30l Det kommer an på fyllingsgraden. Må de være helt fulle blir det 20l skal de ha litt ledig rom over blir det 30l Har de brukte tønner på lager nå, kan jeg tenke med det også. Vil gjerne vite frakt og fortolling før endelig bestilling. Bor i Namsos. Jeg kan sikkert være behjelpelig med frakt mellom Trondheim og Brønnøysund, om noen av forumets medlemmer ønsker det.
De fører brukte tønner, men 225 ltr. Jeg har tidligere bestilt enkelttønner og i par, men frakt blir da 70 EUR pr fat. Som forøvrig er mer enn hva man betaler pr tønne. Jeg tror jeg kom opp i 1650-1700 pr 30 ltr fat totalt tidligere. Hvis det er bare du og jeg i Namsos-området som er interessert i tønner, lønner seg ikke å sende noen få på palle.
Fyll alltid tønnene helt opp. Ikke gi luftlommer til bakterier osv.
Jeg har brukt tønner fra wineoakbarrels.com og realoakbarrels.



Sent fra min C6903 via Tapatalk
 
Er i Osloområdet selv, kunne tenkt meg noen fat. Kanskje vi kunne satt opp en bestilling hvis vi kunne fått kontakt til salgspunkt.
Ja, god idé. Snakk med Jelena på wineoakbarrels.com så får du videre info fra henne.



Sent fra min C6903 via Tapatalk
 
Det viser seg at det er litt lite interesse i området Namsos til å fylle en palle med tønner. For få, i alle fall her omkring, og som jeg når ut til via norbrygg. Hadde jeg orket å ordne videresending til ellers i landet ser det ut til at vi kunne bestilt en palle. Det ser forøvrig ut til at det er flere interesserte i Oslo.


Sent fra min E5823 via Tapatalk
 
Er det mange i Oslo som har lyst spesielt på eikefat laget av limousin eik?
Ser at bryggselv selger 30l for kr. 3000, på nette finner jeg disse for euro 160 + frakt + moms. Det kan vare litt billigere med pallekjøp
 
Det viser seg at det er litt lite interesse i området Namsos til å fylle en palle med tønner. For få, i alle fall her omkring, og som jeg når ut til via norbrygg. Hadde jeg orket å ordne videresending til ellers i landet ser det ut til at vi kunne bestilt en palle. Det ser forøvrig ut til at det er flere interesserte i Oslo.


Sent fra min E5823 via Tapatalk
Hei. Vet ikke hvor denne saken står. Jeg er interessert i 2 tønner og henter (Fra Trondheim).
 
Er det mange i Oslo som har lyst spesielt på eikefat laget av limousin eik?
Ser at bryggselv selger 30l for kr. 3000, på nette finner jeg disse for euro 160 + frakt + moms. Det kan vare litt billigere med pallekjøp
Det viser seg at det er litt lite interesse i området Namsos til å fylle en palle med tønner. For få, i alle fall her omkring, og som jeg når ut til via norbrygg. Hadde jeg orket å ordne videresending til ellers i landet ser det ut til at vi kunne bestilt en palle. Det ser forøvrig ut til at det er flere interesserte i Oslo.


Noen på facebook har satt i gang bestilling av noen paller eiketønner til Oslo, så jeg holder av til jeg ser hvordan det går. Hvis dere har sett i "For oss som brygger selv" gruppa har dere nok fått det med dere.
 
Noen på facebook har satt i gang bestilling av noen paller eiketønner til Oslo, så jeg holder av til jeg ser hvordan det går. Hvis dere har sett i "For oss som brygger selv" gruppa har dere nok fått det med dere.[/QUOTE

Prøvde å melde meg inn. Men den funksjonen virka ikke
 
Jeg er ikke på fb, så jeg har ikke sett det. Men bra tiltak. Ganske høyt priset de tønnene på nettbutikkene, så pallefrakt er bra, sålenge man har kjøpere. Tønnene bør jo ikke stå særlig lenge tomme. Lykke til. Jeg har notert 7 tønner til området her, ikke nok desverre til at det lønner seg med palle.

Sent fra min E5823 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp