Fat fra bryggerier

Noen som kan forklare meg hvordan fatene til kommersielle bryggerier fungerer? De har ikke en gass inn og øl ut som corneliusfatene har, ser ut som det bare er en åpning.

Hvis det er disse fat
http://www.youtube.com/watch?v=aS8kTJkAF6k
med G kobling så er det en kobling som presser en tettering (stål)mot gummitetningen på fatet samtidig som det fra fatkoblingen pressen en tettring av gummi mot stålringen på fatet, dermed strømmer CO₂ inn ytterst mens det fra stigerøret i midten kommer ut øl, enkelt sagt, men enkelt å forstå, neppe uten å kunne se alle deler samtidig :)

Jeg kan få slike fat for 300 kr/stk (også noen som ligner på corneliusfat), men vanlige corneliusfat er vel enklere.

3o kr. literen er vel det vi har betalt for disse bryggerifat så det er nok billigste løsning nå og litt frem i tid, men frykter det ikke varer lenge før bryggeriene har andre alternativer, bare de fremsynte vet.
For min del handler jeg nå kun Corneliusfat, vi får nok deler til disse i ovrskuelig fremtid, og så er det så mange bryggerkompiser rundt i Norge som er hyggelige og tar store bestillinger for oss.

Tilbake
Topp