Fellesbrygg mid. august

Hei, vi er 2 nye medlemmer i bryggelauget (meg og en kollega med navn Rasmus), som kunne tenke oss å dra i gang et fellesbrygg en gang i august. Vi har så langt kun deltatt på et brygg sammen med Eivind, og kunne tenke oss å delta på et fellesbrygg slik at vi kan føle oss sikrere på rutinene i bryggeriet. Det hadde vært super om noen mer erfarne medlemmer kunne henge seg på.

Arrangementer som dette er en av hovedgrunnene til at jeg valgte å melde meg inn i lauget, har savnet å ha noen å utveksle erfaringer og skravle om brygging med. Er ingen veldig erfaren brygger, men har lest en del og brygget litt øl. Brygger stort sett på en Speidel, men gleder meg til å brygge litt på et mer manuelt oppsett.

Så langt har vi ikke diskutert hvilken oppskrift vi ønsker å brygge, og begrenset det til "Noe godt til jul". Regner med at vi finner en oppskrift vi ønsker å lage før bryggedag. Enten at noen allerede har en oppskrift eller at vi designer oppskrift sammen i forkant.

Bruk denne tråden for å melde deg på og diskutere hva oppskrift.

Mvh
Åsmund
 
Midt august ble til start september. Fellesbrygget avholdes fredag 5. september.

Deltagere: Ken, Rasmus, Tommy og Åsmund.
Oppskrift: Eksperimentell Jul
 
Tilbake
Topp