Fjerning av klor

Kloramine lukter ingenting.
Jeg velger å tro at forskjellige vannrensefabrikker i norge bruker ulike mengder kloramine og jeg tror at campten virker. Det kan uansett ikke gjøre noen skade med så liten mengde allikevel.
 
Kloramine lukter ingenting.
Jeg velger å tro at forskjellige vannrensefabrikker i norge bruker ulike mengder kloramine og jeg tror at campten virker. Det kan uansett ikke gjøre noen skade med så liten mengde allikevel.
Metabisulfit stripper vannet for klorforbindelser og oksygen. Redusere dermed risikoen for klororganiske forbindelser samt oksydering under mesking. Og arbeidsinnsatsen består i å hive en Cambden tablett i kokevannet.
 
Metabisulfit stripper vannet for klorforbindelser og oksygen. Redusere dermed risikoen for klororganiske forbindelser samt oksydering under mesking. Og arbeidsinnsatsen består i å hive en Cambden tablett i kokevannet.
Ja, det er dette jeg sier men blir motsagt.

Potassium Metabisulfith fikk jeg hos ebay og jeg bruker dette hver gang jeg brygger
 
Hvordan påvirker Campden øvrige vannjusteringer?

Brewers friend vann-kalkulator lar deg jo styre frem til ønsket klor-mengde. Hvordan påvirker Campden dette regnestykket?
 
Litt gammel tråd dette nå, men jeg spør igjen:

Hvordan påvirker Campden øvrige vannjusteringer?

Brewers friend m.fl. vann-kalkulator lar deg jo styre frem til ønsket klor-mengde. Hvordan påvirker Campden dette regnestykket?
 
Tilbake
Topp