• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Flasker ønskes kjøpt (Trondheim)

Er det ikke bare å stikke innom en pub eller lignende en søndags formiddag? Man får lett en søppelpose full, og de er bare glad for å bli kvitt det.

Hauglia skrev:
Ønsker å kjøpe flasker.
Er ikke så kresen på typen, men helst ikke 0,33L  :biersmile:
 
Antikvariatet är ett väldigt hett tips. Flaskorna går i stort sett i 05,l, och typen Nögne Ö, eller haandbryggeriet, men också stora 0,75l.  De lägger ut tomflaskor i den vita bänken i uteserveringen. Ta med en ren sopsäck då säckarna flaskorna ligger i är i varierande skick ( öl och snus på kläderna är trist). Ta med säcken och gå till närmaste glasåtervinning, hiv de du inte vill ha, spar de du önskar. Jag har bara flaskor därifrån, och du får enkelt med dig en min 30st för varje besök. Jag har upplevt att de har tömt bänken på onsdagar, så mån/tis är bäst. Du må räkna med lite skitgöra och rengöring dock. Sök i fourmet för metoder för att fjerne etiketter, har sett några använder majsolja eller lig.

Pengarna du sparar på att köpa flaskor kan du lägga på råvaror istället =).

Dumt då att du behöver flaskor nu, jag slängde ca 100st i februari då det inte fanns intresse för de, rengjorda och allt.

Happy bottle hunting
 
Takker for tips og generøs PM!
Skal stikke innom Antikvariatet i morgen. Det blir mange 50L batcher denne sommeren, har allerede færre flasker enn liter øl i gjæringskar.. så tar fortsatt gjerne imot tilbud om flasker :)
 
Nei.. hmm.. det vil vel tyde på at det nå er tomt  :jaha:

Jeg mangler vel flasker til ca 50L som står og gjærer + har planer om flere brygg på rappen. Så håper det ordner seg uten at jeg må ty til brusflasker ;-)
 
Vet kafé Løkka gir bort flasker. Har selv hentet noen runder der. Har alt fra nøgne til erdingerflasker.
 
Kjenner en viss barnlig glede over å ha fyllt badekaret med flasker.
Sender en stor takk til Henrikw, Atle og dere som tipset om byens etablisementer!

Det var tømming av glasstømming rett før jeg spurte etter flasker, så var litt uheldig med tidspunktet, men likevel strålende fornøyd med synet av badekaret  :biersmile:


Dette hjelper på, men jeg trenger fortsatt flere flasker. Skulle du ha noen liggende, eller vite om noen som har -så hører jeg gjerne fra deg!
 

Vedlegg

  • badekar.jpg
    badekar.jpg
    71,9 KB · Sett: 310
Hauglia skrev:
Kjenner en viss barnlig glede over å ha fyllt badekaret med flasker.
Sender en stor takk til Henrikw, Atle og dere som tipset om byens etablisementer!

Det var tømming av glasstømming rett før jeg spurte etter flasker, så var litt uheldig med tidspunktet, men likevel strålende fornøyd med synet av badekaret  :biersmile:


Dette hjelper på, men jeg trenger fortsatt flere flasker. Skulle du ha noen liggende, eller vite om noen som har -så hører jeg gjerne fra deg!

wow! Då har du lite etikettskrubbing att göra då. Hoppas du slipper snus i flaskorna, känns allltid lite äckligt.
 
De fleste kommer fra de to herrene nevnt over, så slipper unna snus og andre morsomheter :)

Grovt regnet, er jeg nå oppe i en flaskekapasitet nå på 160 Liter. For å dekke sommerens brygging, bør den ligge på ca 200 liter, så da får jeg enten drikke mer pr dag for å frigjøre flasker - eller se om jeg får tak i noen til ;)
 
Kom du i mål? Har et sted mellom 30 og 50 flasker i mye forskjellige former som jeg ikke skal ha. (ikke type NØ, Haandbryggeriet, men alle er brune) Både 0,5 og 0,33, men flest 0,33.

Edit: de gis selvsagt bort. :bank2: De fleste er skylt, og de fleste er med etikett
 
Tilbake
Topp