Flytende baller.

Baller som følger med gjæringskar som er for å holde tappeslangen flytende toppen av ølet, finnes det i "løs vekt", helst i våre bryggersjapper men ebay i verste fall.?
Som i dette settet fx.
 
Dette ga meg en idé som jeg antar at mange har hatt tidligere: Vil det funke å kappe stigrøret på Corneliusfat og feste en slik på, slik at det til en hver tid tappes øl fra toppen av fatet? Det eksisterer jo slike ferdige sett, men de koster jo skjorta og vel så det.
 
Dette ga meg en idé som jeg antar at mange har hatt tidligere: Vil det funke å kappe stigrøret på Corneliusfat og feste en slik på, slik at det til en hver tid tappes øl fra toppen av fatet? Det eksisterer jo slike ferdige sett, men de koster jo skjorta og vel så det.

trenger ikke kappe engang, bytt stigerøret med et gassrør så er det plug and play - gjort mange ganger før :)

 
da tenker jeg: grisegutt


Det ser ut som at disse er perfekte for meg, festes med en 6mm bolt, har bestilt 3 stk. 80 mm, de må vel holde en 1" silikonslnge fltendse i kokekjelen, fant dem i linken din @E.Brekke , takk.
Ikke så grisete akkurat. For noen dager siden så jeg episoden med Truls, Harald og han Numme på en fin Oslo restaurant og spise forskjellige typer tilberedte testikler ... Ligger på YouTube tror jeg det var. Holdt på å dævve av latter :p
Edit: fant den:
 
Tilbake
Topp