• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Gis Bort Fryseskap (Gjæringskap)

TurboJens

Norbrygg-medlem
Merke HAKA, finner ikke modellnavn.

Befinner seg i Oslo, rett ved Schous Bryggeri (mellom Schous Bryggeri og Schous Plass). Heis i bygget.

144.5 cm Høyt
54cm bredt
58cm dypt

Er lett, kan bæres av en person så lenge han/hun får tak rundt det, jeg bærte det opp trappen uten problem (nå fungerer riktignok heisen igjen heldigvis).

Innvendig høyde over kompressor = 100cm
ca 40cm dypt innvendig
36cm fri bredde

Plass til en 60l allrounder, to 30l kan nok også gå inn.

Kjølerørene går i hyllene, så disse må bøyes unna for å kunne få inn gjæringskar.

Slik den står nå så er den velegnet til kontroll av gjæringstemperatur av flasker for de som flasker mye, f.eks hvis boden er kaldere enn ønsket gjæringstemperatur. (Hiv i en varmekilde og noe som styrer denne)

Så til grunnen til at det gies bort (for hadde beholdt det som fryseskap hvis det var 100%). Får ikke temperaturen ned til dypfrysing, ved siste test nådde jeg -14.5c på kaldeste hyllen, mens hyllen over ligger rundt 4-5c. Og det er kanskje også grunnen til at selger trudde det var et kjøleskap :)
Har trukket 70w under testing, innimellom 30w og i et par sekunder 120w (noe som får meg til å lure på om det kan være noe elektronikk som gir feil input. Har ikke prøvd å forbigå kontrollenheten (men har prøvd å koble det av, da starter det ikke i det hele tatt)

Men man trenger jo ikke -20c til gjæring.
 
Tilbake
Topp