Har et hull til overs i gryta. Hva er kjekt å ha i?

Moi

 
Bryggegryta mi kom med en slags målesylinder på utsiden, som er totalt ubrukelig fordi gryta sjelden står helt beint når jeg brygger. Dette fører til at den måler med en unøyaktighet på +-2L! I tillegg klarer jeg ikke å vaske skikkelig inni den, så jeg har bestemt meg for å fjerne den. Jeg kan jo selvfølgelig bare sette i en skrue og tette hullet, men når jeg først har et hull kan jeg jo bruke det til noe. Har noen her på forumet noen gode forslag? jeg tenker termometer eller ekstra varmeelement (jeg bruker elektrisk oppvarming).

Bildene under viser plasseringen til hullet. Jeg vil anslå at det er 7-8mm i diameter. 20150422_214101[1].jpg20150422_214032[1].jpg
 
Blir nok en stund til jeg bytter ut. Må jo finne noe som passer først, men da skal man ikke se bort ifra at det kommer en målesylinder for salg her på forumet!

Har tenkt litt på dette med termometer. Er det dumt å ha det så nærme bunnen av gryta, og vil det komme i konflikt med meskeposen(jeg bruker BIAB-metoden)? Noen her på forumet som har erfaring?
 
Tilbake
Topp