Hjemløs og rådvill

Jeg har ikke brygget siden Brygg Selv forlot oss. Jeg foretrekker å handle/hente i butikk, men hvor gjør man det nå med utgangspunkt sør-øst for Oslo?
 
Jeg har ikke brygget siden Brygg Selv forlot oss. Jeg foretrekker å handle/hente i butikk, men hvor gjør man det nå med utgangspunkt sør-øst for Oslo?
Du har Borrebrygg i Horten om du koster på deg et Bastøcruise. De har malt fra Tufte gård. Ellers så er det Beergear i Fredrikstad og Litebrygg i Sarpsborg.
 
Jeg har ikke brygget siden Brygg Selv forlot oss. Jeg foretrekker å handle/hente i butikk, men hvor gjør man det nå med utgangspunkt sør-øst for Oslo?
Strømmen har utvida åpningstid til 18.00 på torsdager. Jeg veit ikke om det hjelper deg litt? De er det nærmeste for meg, og jeg har seks mil dit - men jeg slipper jo å kjøre gjennom Oslo.

Jeg er helt enig; det er mye triveligere å handle i butikk, og malt i sekker er det ugreit å handle på nett. Nå har de ikke alltid alt jeg skal ha - det er det vel knapt noen som har, så jeg handler noe på nett - men de har det meste. Og så er det alltid trivelig der. Du kan få mange artige diskusjoner om du tar turen:).
 
Hvis det er frakta man er bekymra for så er ikke Ølbrygging.no urimelige. Postnord hent i butikk er "bare" tusenlappen for ti sekker malt. Hundre kroner i frakt pr sekk, det tåler man. 24 kroner kiloen med Norbrygg rabatten.
 
Hvis det er frakta man er bekymra for så er ikke Ølbrygging.no urimelige. Postnord hent i butikk er "bare" tusenlappen for ti sekker malt. Hundre kroner i frakt pr sekk, det tåler man. 24 kroner kiloen med Norbrygg rabatten.
Jeg må nok legge vekt på å beholde det gode forholdet til de hyggelige folka på Bunnpris på Roa, som sliter tungt nok når NM-øla strømmer inn :p. Jeg trur ikke jeg skal utsette dem for å slepe rundt på et kvart tonn malt også. (Et kvart tonn er nok litt mer enn hva jeg pleier å handle i slengen, men det blir jo gjerne tre-fire sekker når jeg først er ute.)
 
Hvis det er frakta man er bekymra for så er ikke Ølbrygging.no urimelige. Postnord hent i butikk er "bare" tusenlappen for ti sekker malt. Hundre kroner i frakt pr sekk, det tåler man. 24 kroner kiloen med Norbrygg rabatten.
Frakt er selvsagt en del av bildet, men det koster tross alt 205.50 å kjøre de 3 milene inn til Oslo og tilbake igjen også. Gitt bompengene, 25 kr/l og at jeg somler og koser meg i "godtebutikken".
 
Hvis jeg skal handle i sekker må jeg velge om det er jeg eller maltet som skal få plass i bryggeriet. En kombinasjon er uforenlig med de fysiske begrensninger jeg har.
Livet er tøft for en hjemmebrygger, Heldigvis startet det opp på Rud igjen som ligger på vei hjem fra jobb, også er det 35-40 min ned til Horten. Men jeg har begynt og planlegge litt lengre fremover slik at det blir færre turer etter Bryggselv stengte. Er velsignet med lagringsplass til minst ett år med supplies, det hjelper godt
 
Hvis jeg skal handle i sekker må jeg velge om det er jeg eller maltet som skal få plass i bryggeriet. En kombinasjon er uforenlig med de fysiske begrensninger jeg har.
Litt må man ofre. Om du ikke vil slanke deg;), kan du ta litt av et annet rom - forutsatt at du har et som passer, så klart - og lage en liten maltbod. Jeg rappa 1,10 x 1.80 av et gjesterom. Plass til hyller og benk med maltkvern og det hele. Litt ekstra rot og søl her akkurat nå, men det er ikke nødvendig:

Maltboden.jpg
 
Frakt er selvsagt en del av bildet, men det koster tross alt 205.50 å kjøre de 3 milene inn til Oslo og tilbake igjen også. Gitt bompengene, 25 kr/l og at jeg somler og koser meg i "godtebutikken".
Jeg synes ikke man skal finregne alt for mye på hva en hobby egentlig koster, selv om det jo er en del av helhetsbildet. Strømmen Hjemmebrygg er veldig hyggelig butikk å besøke og for meg er den verdt en omveg.
 
Jeg synes ikke man skal finregne alt for mye på hva en hobby egentlig koster, selv om det jo er en del av helhetsbildet. Strømmen Hjemmebrygg er veldig hyggelig butikk å besøke og for meg er den verdt en omveg.
Jeg er vel medskydig i Bryggselv konkursen, da jeg primært handlet på Strømmen Hjemmebrygg, tross en klar omvei. Kun suppleringshandel på BS på Hasle. Men motivasjonen min, i tillegg til en alltid hyggelig prat på Strømmen H., var å holde liv i Strømmen Hjemmebrygg. Slik kan gå :oops:
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp