Humlekrøll. Generaltabbe?

Hei.
Jeg er en relativt fersk hjemmebrygger, med ett par mer eller mindre vellykkede brygg bak meg.
Tirsdag hadde jeg fri og med kona på jobb og unge i barnehagen var det klart for en skikkelig bryggedag. Startet tidlig og fikk satt en amerikansk pale ale før lunch. Alt gikk etter planen, så med tom leilighet noen timer til bestemte jeg meg for å rekke å smelle sammen en Blonde også når alt utstyret alikevel var fremme.
Her har det tydeligvis gått litt fort i svingene. I går kveld var jeg innom kjøleskapet for å hente en flaske med ett tidligere brygg. Da oppdaget jeg til min store forskrekkelse 4 urørte poser med humle til Blonde...
Jeg har klart å humle hele brygget med humle som skulle til en India Brown Ale jeg skulle brygge ved en senere anledning.
Jeg har da brukt 24 g Chinook, pellets, 13 % aa, FWH4 65 g Cascade, pellets, 7,7 % aa, 15 min. 65 g Cascade, pellets, 7,7 % aa, 2 min. I stenden for 9 g Magnum, pellets, 14,6 % aa, 60 min. 15 g Cascade, pellets, 7 % aa, 15 min. 15 g Mosaic, pellets, 11,1 % aa, 2 min.
Så spørsmålene mine blir da, kommer dette til å bli drikkanes?
Er det noe poeng å flaske det? Hva gjør jeg evt med tørrhumle?

Må også få benytte muligheten til å takke for ett meget lærerikt og godt forum. Har vært inne å lest meg opp mye, selv om jeg ikke har bidratt med noe enda.

Legg de inn i Beersmith eller hva du bruker og se hva slags bitterhet du får. I verste fall får du en white ipa ut av det der og det er jo ikke så gæli! Høres ikke så ille ut. :)

Takk for tipset. Beersmith har jeg hverken brukt eller hørt om, men det skal sjekkes ut.
Da blir det i hvertfall satt på flaske.
Bør jeg droppe tørrgjæringa, eller bare kjøre på med resten av humla også?

Tilbake
Topp