Hva tror dere om denne her ?

Den står som imperial IPA, og det er den for lett til. Saaz vil gi en litt gress-aktig smak som kanskje passer til sitrus-aromaen fra Cascade. Du vil gjerne ha en del tørrhumle i en god IPA, imperial eller ikke.

Kjetil S skrev:
Den står som imperial IPA, og det er den for lett til. Saaz vil gi en litt gress-aktig smak som kanskje passer til sitrus-aromaen fra Cascade. Du vil gjerne ha en del tørrhumle i en god IPA, imperial eller ikke.

Ok ..Jeg fant ikke vanlig IPA i listen der :D
Men hva tenker du er greit humleprogram til denne ....Jeg liker degodt bitre og mye smaks. .
kjøre mer northern som bitter, droppe saas og kjøre northern på aroma.
liker cascades nevnte citrus,men kanskje bare tørrhumle med denne ?

begynner skylling nå.svar haster :D

Engelsk IPA het den i listen ja . fant det nå

det ble
70 g Northern brewer på 60 minutter
20 gram cascade på 15 minutter
40 g tettnanger på 1 minutt

tenkte å tørrhumle denne når stormgjæring gir seg .. Forslag til humle ? tenkte noe slikt som 20 g northern, tror den kan være morsom å tørrhumle med , alpha på 9,4

spennende å se hvordan dette blir, bryggedagen har i hvertfall vært veldig fin,og det er jo halve opplevelsen :) (om ikke mer)

Jeg ville ikke brukt Northern Brewer. Ikke egentlig Tettnang som aromahumle heller; det er en tysk humle som smaker pils. Northern Brewer har en mint-aktig aroma, og om du synes det høres fristende ut i en IPA, skal du selvsagt ikke bry deg om mine preferanser.

Tilbake
Topp