Hvor mye lenger oksygenering med 2 mikroners stein?

Hei!

Jeg kjøpte 2 mikroners brusestein tidligere i uken, men ser nå i etterkant at 0.5 hadde vært en bedre løsning til mitt kommende Bryggeland/Jula 02 tank oppsett med tank, regulator og flowmeter.

Så det jeg lurer på er om noen vet hvor mye lenger man må oksygenere når man bruker en 2 mikroners i forhold til en 0.5 mikroners stein?

For det er vel hovedsakelig det at større bobler gir mindre o2 opptak som er forskjellen?

Hei!

Jeg kjøpte 2 mikroners brusestein tidligere i uken, men ser nå i etterkant at 0.5 hadde vært en bedre løsning til mitt kommende Bryggeland/Jula 02 tank oppsett med tank, regulator og flowmeter.

Så det jeg lurer på er om noen vet hvor mye lenger man må oksygenere når man bruker en 2 mikroners i forhold til en 0.5 mikroners stein?

For det er vel hovedsakelig det at større bobler gir mindre o2 opptak som er forskjellen?
Vil tro du skal oksygenere like lenge hvis flowen er lik. 1 liter/min er 1 liter/min enten du bruker 0,5 eller 2 microners stein.

Ja, den tanken ser jeg jo, TSH.
Men jeg har vel også lest noe om at ettersom boblene er større med 2 mikroners stein vil de taes mindre opp i vørteren...Tror jeg!
Så spørsmålet er hvor mye mindre, hvis noe!

Tilbake
Topp