Hvordan åpner man et 30L ølfat med trekantkobling?

Hei!

Jeg har fri tilgang til å LÅNE tomgods i form av 30litersfat (samt. fullt oppsett med tappetårn, CO2 og hele pakka), men jeg har ingen anelse om hvordan jeg bør gå frem for å åpne fatene.

Det å utjevne trykket er ganske åpenlyst, men hvordan får jeg av toppen? Er den bare å skru av eller må jeg ha noen snedige trykkefunksjoner i samma slengen? Og hvordan går jeg frem for å få "lokket" på plass igjen? En kompis foreslo det å ta et tykt nok jernrør og lage tre kutt i røret, slik at det passer ned på trekantkoblingen og snu rundt, men hvis vi i tillegg må trykke ned noe drit blir det vanskeligere. Noen tips?

Dette er fat jeg helst ikke har lyst til å ødelegge da de en vakker dag skal tilbake til bryggeri.

Mvh
Ludvigsen

Du kan ikk skru av "toppen" uten å modifisere fatet, så du trenger en kobling hvor du tar ut "kula" i tappe tilkoblingen og så kjøre ølet motsatt veg av tappingen, samme kobling også til spyling og vasking av fatet.

Ellers se her http://norbrygg.no/forum/index.php?topic=1664.msg10432#msg10432

Hei og hopp!
Jeg skrudde akkurat toppen av et 30L Grundy ølfat.. Spesialverktøy schmechialverktøy!

Jeg skal lage en instruksjon med bilder ol så fort jeg får tid :)

Tilbake
Topp