Innkjøp og bruk av whiskey tønner (5 gal)

Hei,

De opprinnelige tønnene jeg ville ha (5 gal) fra ett bryggeri i Texas var ikke mulig å kjøpe da de ville favorisere de lokale ølbryggerne. Prøvde å overtale dem og dro ned til dem da jeg var i Houston, men det viste seg at det var umulig.

Imidlertid har jeg kommet i kontakt med en annen leverandør som har sagt seg villig til å selge og sende tønnene til New York hvor jeg kan videresende med Jetcarrier.

Har fått ca. priser og med tønner, frakt til NY og Norge samt moms på det hele kommer tønnene på Kr. 1700 - 1900/stk (er ca Kr 1000 i frakt per tønne)

Dette er litt større tønner (8 gal) og de er kun brukt en gang for whiskey produksjon. Ytterligere opplysninger finnes på deres webside:

http://www.woodinvillewhiskeyco.com/
Hadde tenkt å kjøpe en palle med 20 tønner hvorav jeg trenger 2 stk. Totalt kan det sendes 36 tønner på en palle så er det stor interesse kan ordrene utvides.

Antar at det tar ca 2 måneder for fortsendelsen fra USA.

Ønsker å lodde stemningen før kjøp da kr 35000 er litt mye for mitt BB30 bryggeri. Så hvis det er interesse flagg dette i denne posten eller PM. Hvis det ser ut som om at jeg kan bli kvitt tønnene så legger jeg en ordre.
 
Tilbake
Topp