Kabonering på 4L growler

Hei. Jeg har nå mottatt mine 4L growlere og lurer på hvilket trykk jeg bør bruke ved tvangskarbonering 2bar i 2 døgn?? Er det vanlig å justere ned trykket etter karbonering, eller tapper man med samme trykk?

Jeg har også noen flasker litt lite karbonert øl, og lurer på om jeg kan helle disse over i growlere for så å tvangskarbonere dem litt ekstra? Må jeg i så tilfelle kjøre samme trykk som om dem ikke var karbonert fra før? Disse er ment å drikkes opp i løpet av noen dager, så oksydering er ikke noe å tenke på.

Edit: Den ble drukket opp i løpet av noen timer:)

Sist redigert:
Kan svare selv på denne om andre lurer. Jeg helte på 4liter litt underkarbonert øl, satte trykket på 20psi, resultatet ble veldig bra. Men det gikk med en hel 16g patron co2 før growleren var tømt. Blir kostbart i lengden å bruke disse growlerne, men den var praktisk å ha ute på terassen:)
Ølet ble meget bra med perfekt skum. Men satte på en tynnere slange slik jeg så andre her inne hadde gjort.

Kan svare selv på denne om andre lurer. Jeg helte på 4liter litt underkarbonert øl, satte trykket på 20psi, resultatet ble veldig bra. Men det gikk med en hel 16g patron co2 før growleren var tømt. Blir kostbart i lengden å bruke disse growlerne, men den var praktisk å ha ute på terassen:)
Ølet ble meget bra med perfekt skum. Men satte på en tynnere slange slik jeg så andre her inne hadde gjort.
Hvor kjøpte du slange? Har nettopp fått mine Growler med tappesystem, men det fulgte ikke med slange. Dim på rør?

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Kjapt spørsmål: jeg skulle nå skru inn co2 patronen i regulatoren på Growleren. Da stod det en sky av hvit damp ut av hullet jeg skrudde den i. Iflg bruksanvisning skulle den komme en liten "hiss", men det får da være måte på. Jeg fikk skrudd patronen helt inn, men når jeg da åpnet regulatoren fikk jeg absolutt ingen trykk inn på Growleren. Så spørsmålet mitt er: Hva gikk galt?

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tilbake
Topp