Har prøvd å klærne ølet før første gang med gelatin. Ølet er ferdig karbonet på 19 liters fat. Løste opp en plate gelatin og tilsatte fatet. Har stått i 3 dager nå, uten synbar effekt. Funker det ikke med ferdig karbonet øl?
Har prøvd å klærne ølet før første gang med gelatin. Ølet er ferdig karbonet på 19 liters fat. Løste opp en plate gelatin og tilsatte fatet. Har stått i 3 dager nå, uten synbar effekt. Funker det ikke med ferdig karbonet øl?
Temperaturen er på 4 grader. Ble litt skuffet, har hørt så mye positivt om gelatin....Jo, det fungerer fint selv om ølet er karbonert. Det er viktig at temperaturen i ølet er under 10 grader, og helst så nær frysepunktet som mulig.
Jeg opplever en sjelden gang at klaring med gelatin ikke fungerer etter intensjonen, uten at jeg har noen god forklaring. Vet flere har opplevd det samme.
For ordens skyld så benytter ikke jeg gelatinplater, men Dr. Oetker pulver. En teskje til 1 dl vann fungerer fint.
Temperaturen er på 4 grader. Ble litt skuffet, har hørt så mye positivt om gelatin....
For ordens skyld så benytter ikke jeg gelatinplater, men Dr. Oetker pulver. En teskje til 1 dl vann fungerer fint.
Tømmer du det bare oppi, eller rister du fatet lett?Funker knall 9 av 10 ganger.
En god halvliterHvor mye har du tappet ut av fatet? Hvis du bare har tappet litt, og tapper fra bunn, så har du tappet ut bunnfallet.
Prøv å tapp mer..En god halvliter
Fryktelig enkelt i bruk. Jeg koker bare litt vann og heller 1 dl over i et litermål med 1 ts pulver. Rører som F og hiver i gjæringskaret.
Vis vedlegget 55624
Leste ikke nok på innlegget, men uansett er agaragar enklere og IKKE temperaturavhengig.
Høres bra ut, hvor handler og bruker du det?Leste ikke nok på innlegget, men uansett er agaragar enklere og IKKE temperaturavhengig.
kjøper det i "innvandrerbutikker", liiiten ts. i litt kokende vann for sterilisering og deretter i corneliusfatet før ølet tappes over.Høres bra ut, hvor handler og bruker du det?