Lage HLT og koker selv.

Ikke no problem, stort sett bare tørke det av, ellers så er bakepulver et veldig bra skuremiddel. Hvis tanken er for grisete inni tan en annen tank.
 
Jeg har lagt ut en del bilder på facebook, søk etter Per Bjaanes, og se albumet der finner du en del, mulig du må sende en venne forespørsel først.
 
Buster skrev:
Gamle varmt vanns tanker har gjerne et grodd belegg innvendig.

Hva er greit å syre med for å unngå mekanisk rengjøring på rustfritt som i dette tilfellet?

Og hvor kan man kjøpe syre til formålet?
Saltsyre funker fint .-)
 
Oddvar Demmo skrev:
Saltsyre er vel billigst, også fosforsyre. å skure eller slipe på rustfritt er best å unngå.
Saltsyre fungerer utmerket :)
Men det krever ventilasjon, eller aller helst utendørs langt vekk fra annet metall, og et lett vindrag :)
Supert stoff, men brukes med fornuft. Sterke saker :)
 
Jeg renset en bereder med saltsyre ute, senere i bryggerien la jeg noe i saltsyre, rent ble det og, men, alt annet , rustfrit eller bare stål ble rustet, så jeg er enig, hold dere utendørs og i motvind.
 
Byggvareforetninger har som oftest. 35% saltsyre brukes til vask av grunnmur bl.a. :)
Brukes ublandet i små doser, og "beises" på flatene.
Husk gummihansker, og mye frisk luft. Helst vernebriller også
 
magne1972 skrev:
Byggvareforetninger har som oftest. 35% saltsyre brukes til vask av grunnmur bl.a. :)
Brukes ublandet i små doser, og "beises" på flatene.
Husk gummihansker, og mye frisk luft. Helst vernebriller også

;)    Takker for rask og god info!
 
Da er tankene kappet. meskekar 95 liter,,kokekar 135 liter. HLT 85 liter cirka.

Alle tanker er vasket med saltsyre 30% som ble kjopt paa byggforretning til vask av murer etc. Funker greit naar den faar jobbe litt i 10 minutter, fjernet kalkbelegg og andre misfarginger effektivt.
 

Vedlegg

  • DSC01259_resize.JPG
    DSC01259_resize.JPG
    496,2 KB · Sett: 300
Tilbake
Topp