Lage hullplate til 200 literes melketank

Jeg har tilgang til en 200 liters isolert rustfri ståltank med lokk, røreverk og tappetut - tilnærmet gratis.  Den er brukt som melketank på et småbruk, og ser helt prima ut som meskekar.  Målte ikke dia, men tipper den kan være ca 60-70 cm.

Å kjøpe en såpass stor rustfri false bottom fra statene vil nok komme på nærmere 2000 når overformynderiet har tatt sitt.  Mener det var en tråd her tidligere om det å mekke en slik selv, men finner den ikke igjen. Tips noen???
 
Den er det vel bare å huke tak i, før noen andre gjør det :sikle

Rustfri plate, eller aluminiumsplate + en smal kappeskive til vinkelsliper fungerer fint >:D
 
Du kan enkelt lage den selv.

Men i stedet for å lage mange tusen huller så lager du 1mm. slisser med vinkelkutter. Ikke lag de så lange mine er på +/- 5cm.  Det tar ikke lang tid å gjøre dette.

Husk å kjøpe kappeskive for rustfritt.
 
Vinkelsliper høres rasjonelt ut - og gradene tar en vel enkelt med en pusseskive etterpå.  Skal også høre med Burmeister hva de tar for ei plate.  Men jeg har en ekkel følelse i lommeboken...
 
Trygve skrev:
Vinkelsliper høres rasjonelt ut - og gradene tar en vel enkelt med en pusseskive etterpå.  Skal også høre med Burmeister hva de tar for ei plate.  Men jeg har en ekkel følelse i lommeboken...

Fortell isåfall om priser er du snill.
 
For ei standard plate i rustfri 304 kvalitet på 2*1 meter, 2 mm hull med 3,5 mm senteravstand og tykkelse 1,5 mm - skal de ha 3300 + bedøvelse minus 10% "øl er kultur" rabatt.  Frakt til Bergen kommer på 400 kr. Sum levert her blir da ca 4200.

Vi kan få tre bunner ut av ei slik plate og rask hoderegning gir meg en pris på ca 1400 pr stk.  Om noen klarer seg med 50 cm i dia, får de 8 bunner til en pris av ca  520 pr stk ut av ei plate.
 
Tilbake
Topp