Liste over norske web-butikker som selger bryggeutsyr

Hei!
Nå før jul er det mange popup-butikker med ølutsalg rundt om kring i landet. De fleste blir annonsert i lokalavisene, men da gjerne som pluss-saker.
Jeg trenger hjelp til å finne dem og få de inn i oversikten :)

Tips meg gjerne med
Navn på butikk
Adresse / Senter
By / Postnr

Har oppdatert med de siste fra Gulating og Raa
https://roed-gardsbryggeri.no/butikkoversikt/
 
Sist redigert:
En helt utrolig mengde av butikker på nett. Jeg synes det stadig dukker opp en ny butikk når jeg skal søke opp et produkt. Hvor mange er det egentlig som brygger øl i landet? Slik det ser ut på internett, så skulle man anta 10 av 100.
 
En helt utrolig mengde av butikker på nett. Jeg synes det stadig dukker opp en ny butikk når jeg skal søke opp et produkt. Hvor mange er det egentlig som brygger øl i landet? Slik det ser ut på internett, så skulle man anta 10 av 100.
Interessant spørsmål. Hvor stort kan markedet være? Jeg finner ikke noe statistikk noe sted, men gjetter på et sted mellom 20 og 50 000. De fleste er imidlertid ikke veldig aktive, og det er nok mange som skaffer utstyr og prøver seg, for så ganske fort å miste interessen. Grunnen kan være både at produktet ikke svarer til forestillinger som reklamen bygger opp om at du lett brygger noe som er minst like godt som kjøpeøl - hvilket er en grov løgn - og at brygginga viser seg å ta mer tid og kreve mer kunnskap enn den håpefulle nybegynner hadde forestilt seg. Så det spørs hvem man skal regne som "hjemmebryggere".

Markedet er ikke stort nok til å holde mange butikker med et ordentlig bredt vareutvalg gående, i alle fall. Jeg trur ikke det er så mange innafor den utrolige mengden nettbutikker du har kommet over, som du kan basere deg på å få alt du trenger (eller føler at du trenger:)) fra.
 
Tilbake
Topp