Lokal i Oslo??

Lan

 
Først og fremst hallo! Jeg er relativt ny her (både til forumet og for så vidt norge) og tenker at det er på tid å kaste bort min norbrygg jomfurdom med et spørsmål.

Jeg har nylig fått meg et lite bryggeri (50 liter batch) og gleder meg som et barn til å bruke den. Problemet mitt er at jeg bor i en 50 kvadrat leilighet i oslo og utstyret kommer til å ta mye plass. Dette kan selvsagt bli problematisk og jeg lurer litt på om hvordan det blir å leie en liten lokal som er dedikert til brygging. Det trenger ikke å være så stor. Så lenge den har strøm, vann, nok luft og plass til utstyr og evt en gammel sofa. Er det noen som har anbefalinger om hvor man kan finne et sånnt rimelig sted? Noen som har kjeller/garasje/utedo til leie? Noen som leier selv? Noen som er evt interessert i å dele en lokal? Det hadde vært kult å høre om deres erfaring med dette!

Hilsen

Steven
 
Det er vel flere som har pratet på noe slikt, uten at det har blitt noe av?

Jeg tror det kan være vanskelig å finne et slik lokale. I forbindelse med jobb har jeg vært litt involvert i å finne rom til tekniske installasjoner og det kan ofte være vanskelig å få tak i noe, selv når det ikke er behov for strøm eller vann.
 
Bare å ha antennene ute, et eget bryggelokale blir jo en real øl-klubb for livsnytere og en frihavn fra unger, hjem og koner.
 
Jeg tror kanskje mest realistisk for meg er å legge inn strøm i kjellerboden (om det er ikke veldig dyrt) og ha kjøleskapene der. Er det noen som har gjort dette før og vet hvor mye ny stikke kontakt evt ny kurs koster? Vi har strøm der nede (varmt vann bereder) men ser ikke noe stikkekontakt. Noen som er elektrikker og har lyst til å ta tjene seg litt grunker/hjelpe en annen brygger :)
 
Tilbake
Topp