massiv gjæring, ut av vannlåsen ?!

Uv

 
Hei boys`n toys.

Har ikke vært borti dette med at innholdet kommer ut av vannlåsen, har lest om det i en eller annen post, men finner den ikke igjen.
Satte den på søndag, så det må ha hendt i tidsrommet mellom søndag/tirsdag. Gjæren som bruktes var en WLP007.
Mitt spørsmål er som følger, er det noe jeg må ta hensyn til, gjøre  :attevar:? Kan det skje noe lugubre saker med "go`bøtta" mi da dette skjer ?  :help:

Dette er forøvrig en Singel hop Citra IPA Gahr style, gleder meg maasse til denne.

Magnus...
 
En infeksjon kan ikke krype opp strømmen i enormt tempo, jeg ville ventet til det ga seg og erstattet gjærlåsen med en ren.
 
Det så ut som det værste hadde gitt seg nå, lar den stå til i morgen etter jobb. Tørke litt og sette i en ny ren da, takk for kjapt svar. Da kan jeg legge hodet på puta og sove godt :D
 
Ta av gjærlåsen, rengjør den, fyll med vann og sett den på igjen. Det er ingen grunn til å bekymre seg.
 
Til noen gjærtyper er det veldig lurt å sette på en 'blow-off tube' istedet for gjærlås. Så slipper du slikt søl.

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2
 
Marius.H.Steen skrev:
Til noen gjærtyper er det veldig lurt å sette på en 'blow-off tube' istedet for gjærlås. Så slipper du slikt søl.

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2

evt sette hele gjæringskaret i en murerbøtte så har du iallefall kontroll på sølet (har også vann og kjøleelementer i bøtten som en ekstremt primitiv kjølingsmekanisme)
 
Lars B. skrev:
Marius.H.Steen skrev:
Til noen gjærtyper er det veldig lurt å sette på en 'blow-off tube' istedet for gjærlås. Så slipper du slikt søl.

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2

evt sette hele gjæringskaret i en murerbøtte så har du iallefall kontroll på sølet (har også vann og kjøleelementer i bøtten som en ekstremt primitiv kjølingsmekanisme)

Eller bruke noen dråper Foam Control.
 
Gahr skrev:
Lars B. skrev:
Marius.H.Steen skrev:
Til noen gjærtyper er det veldig lurt å sette på en 'blow-off tube' istedet for gjærlås. Så slipper du slikt søl.

Sent from my Galaxy S3 using Tapatalk 2

evt sette hele gjæringskaret i en murerbøtte så har du iallefall kontroll på sølet (har også vann og kjøleelementer i bøtten som en ekstremt primitiv kjølingsmekanisme)

Eller bruke noen dråper Foam Control.

Eller legge lokket løst på de første dagene.
 
God å se at jeg ikke er den eneste

ishda.jpg


Gjærlåsen ligger til venstre på bildet der.. den lille brune klumpen  :)
 
Tilbake
Topp