Den plystrer? Det er bare gassen som siver forbi et trangt område vil jeg tro.
Haha, samme greia, Det vil bare si at området er litt større enn om den hadde plystret
Så da har du O.D.L-regulator med tilbakeslagsventiler, manifold med tilbakeslagsventiler, avstengingsventiler og fatkoblinger med tilbakeslagsventiler. Hvis jeg hadde solgt forsikring, hadde du fått rabatt!
Hvis du har tilbakeslagsventil i den ene enden av slangen (regulator eller manifold), trenger du ikke i den andre enden. Men hvis du bruker åpne splitter (T eller kryss), trenger du på fatkoblingene. Har brent meg på det...Må man ikke ha tilbakeslagsventil for å unngå potensielt å få øl opp i Co2 slangene? Vet det er regulatoren man bør unngå å få øl i, men har heller ikke lyst til å måtte styre med å vaske/bytte slanger.. Mulig jeg har misforstått, men om tilbaleslagsventil på fatkoblingene ikke er nødvendig og jeg dermed er overforsikret kunne selger orientert en Co2 newbie om det...
Må man ikke ha tilbakeslagsventil for å unngå potensielt å få øl opp i Co2 slangene? Vet det er regulatoren man bør unngå å få øl i, men har heller ikke lyst til å måtte styre med å vaske/bytte slanger.. Mulig jeg har misforstått, men om tilbaleslagsventil på fatkoblingene ikke er nødvendig og jeg dermed er overforsikret kunne selger orientert en Co2 newbie om det...
You did good. Du har iallefall en egen musiker der nede. Trond-Pet. Det er ikke alle som har det
En Sånn liten OBS. Etter at du trykksetter anlegget, spray starsan eller såpevann på alle koblinger og manifold for å se om det lekker noen plass. Hilsen en som tømte 6kg gass sakte ut i kjøleskapet en gang.
Har montert på tilbakeslagsventiler på gasskoblingene mine. Når jeg har koblet ball-locken til et fat og setter på gassen kommer det en noe merkelig lyd. Noen som har vært borte i det?
Lyden av luft som fylles (ekspansjon). Trykket i ventilen øker til den oppnår samme tykket som i flasken (gassen komprimeres).
Sent from my iPad using Tapatalk