Michael Jacksons Beer Hunter-serie

Gahr

Norbrygg-medlem
Davs,

Sendte denne meldingen ut på mailinglista også, men prøver forumet også allikevel.

Er det noen her som vet om det et eller annet sted der ute finnes kopier av Michael Jacksons BeerHunter-serie? Så en del av episodene på Discovery for mange herrens år siden, men så vidt jeg kan finne er det ikke mulig å kjøpe serien noe sted. Noen som kan hjelpe en stakkar som ikke får sett nok på tv...

Mvh. Gahr Smith-Gahrsen
 
Fant ikke mye, men prøv deg på en torrent her.
Det ser ut til å være kun én episode, men det er fremdeles bedre enn ingenting :).
 
Hvordan gikk det med jakten?
Har nå lastet ned alle seks episodene, men har desverre dårlig kvalitet og hakkete lyd.

Har også sendt en mail til discovery, men det så ikke ut til att de kjente til denne serien.
Sendte noe mer detalier informasjon i dag, så venter spent på svar. (selv om jeg tviler på noe resultat)
 
Høres ut som noe som kanskje kunne lurt meg til å se TV også, her ligger en CD-ROM versjon, noe som allerede regnes som vintage i dag.
Men sikkert mer dugelig enn VHS, vil jeg kanskje tro.
Husk at du må ha dobbel hastighet på CD-ROM-spilleren.  :laugh:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1563313812/realbeernetwork

Hm, den ble så rimelig, at jeg kjøpte en selv på flekken, men flere igjen.

EDIT: Fant en rimeligere versjon.
 
Hm, ser ikke ut til at seriene  "The Beer Hunter" (1995) og World Beer Hunter (1996) er tilgjengelig på gode formater.
Har skrevet til Discovery og spurt, men sjansen er nok laber. Får vel uansett en CD-ROM i posten om ikke så lenge. :)
 
Mystisk, jeg fant en pakke med alle 6 episodene på internettet, ved første forsøk var lyd nesten fraværende, etter å ha spekulert litt på saken kom jeg frem til at dette ikke kunne være riktig, så jeg åpna første episode i en annen videospiller (powerdvd) og da kom det sigende en hel episode uten slark.
 
Dæven steike..
Føl mæ som en tosk som ikke prøvde det me en gang.

Hakker fælt i VLC men spiller helt fint i WMP
har allerede sett tre av episodene med dårlig lyd.

Lars: Du får gi beskjed hva som er på den CD-ROMen når du får den. :yes:
 
Gahr skrev:
Er det noen her som vet om det et eller annet sted der ute finnes kopier av Michael Jacksons BeerHunter-serie?

Plukker opp denne gamle tråden siden jeg ble sittende å se på Beer Hunter i går på youtube: http://m.youtube.com/#/playlist?list=PL50E97E2C305DE797

Sikkert gammelt nytt for de fleste at den ligger der, men uansett... Kjempefin serie!

Men er det noen som veit om de fortsatt holder det gående med disse tretønnene i produksjonen av tsjekkisk pils? Synes det hørtes rart ut (jf. Programmet om The Bohemian Connection).
 
Det begynner å bli en stund siden Urquell sluttet med dem, i alle fall. Men de brygger vel fortsatt på dem i "museumsøyemed".

Michael Jacksons bøker og tv-serie burde være obligatorisk pensum for alle som er det minste interessert i øl.
 
Gahr skrev:
Michael Jacksons bøker og tv-serie burde være obligatorisk pensum for alle som er det minste interessert i øl.

Hvilke av bøkene hans anbefales spesielt?

"Great beers of Belgium" virker jo veldig god, da. Flere som er verdt å lese? (Regner med at ikke alle er like interessante?)
 
Ja, kjøp den. Har vel kommet i en revidert utgave etter hans død. Dette er en bit av ølhistorien, noen vil si at dette var boken som "reddet belgisk øl". Les og døm selv.
 
Jeg synes "Michael Jackson's Beer Companion", andreutgaven, også er svært god. Den er naturlig nok litt foreldet på spesielt amerikansk øl, men det er fortsatt et svært rikt og informativt verk. Han kan jo sies å være opphavsmannen til mye av språket som beukes i ølbeskrivelser, så på det grunnlag vil jeg anbefale å lese stort sett alt, men den nevnte boken pluss sisteutgaven av "The Great Beers of Belgium" er hellige bøker for meg.
 
Tilbake
Topp