Når skal ølet ut av kjøleskapet? (for å få riktig temperatur)

Enkelhet er ikke min styrke...
Og så måler du heller ikke innsiden, og dette er jo reaktivt :)
 
Problemet er å måle på innsiden før du åpner flaska...
Blir liksom ikke helt det samme å åpne flaska, og vente til temperaturen er perfekt.

Førstemann til å konstruere en Bluetooth temperatur-sender som er så lliten og billig at den kan puttes på hver flaske og kan leses av med mobilen? ;)
 
Tror du har misforstått litt, vi vil vite temperaturen på ølet før vi drikker det, ikke etter at du har drukket det. Da er det liksom mindre interessant. Og billig er det heller ikke, tenk på pakking og frakt.
:D
 
Det er heller ikke riktig. Trådstarter ville vite når ølet skulle ut av kjøleskapet for å oppnå riktig temperatur (til desserten). Da trenger du en tidsangivelse, ikke en temperaturmåling nå :)
 
Ny test... Nå også meg et glass. Alle fire beholderene sto samme sted i kjøleskapet. Usikker på hvorfor de hadde forskjellig temperatur. Sensorene er kalibrert.
Romtemperatur @ 21 ℃
b72cd6aa440a5770997b1c1158632395.jpg
 
Sist redigert:
Hmm 0,35l ølglass. Ikke 0.33l altså. Måtte åpne to flasker da eller?
Gjør meg bare vanskelig! Men høyere volum må vel ha noe å si for treghet i oppvarming.
Men kult at du tester og deler :) Kan jeg få spørre om hva slags utstyr du benytter deg av?
 
Glasset mitt er 0.35L og jeg ønsket fulle flasker/bokser/glass i stedet for forskjellig beholder og samme veskenivå. Tester kun med vann - selvfølgelig :)
Bruker min egen logger http://templogg.no som logger inntil fire sensorer i denne utgaven
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp