Noen som har prøvet denne krabbekokeren?

Kjøpte på impuls denne krabbekokeren på Netthandelen. Fikk den for kr 590,-. Rommer 39 liter. antageligvis for store hull i den innvendige silen men her finnes vel det kanskje noen gode råd fra noen av dere?

Blir litt likt terrassebryggeriet som Stana selger?
 

Vedlegg

  • Krabbekoker1.jpg
    Krabbekoker1.jpg
    208,8 KB · Sett: 597
Kan ikkje skjønne anna enn at det er eit godt kjøp. Om ikkje anna enn som rein vørterkokar, med mesking i anna kar.

Om du vil meske i korga må du ha ein form for sil i botnen. Og helst tette hola i veggen heilt. Eventuelt ein BIAB-variant.

Og så ville eg ha dedikert den til enten krabbekoking eller ølbrygging ;)
 
Hei,
Jeg har denne og er veldig fornøyd. Hadde noen innkjøringsproblemer med gassbrenneren
Men det ordnet seg etter en stund på full kanon. Har ikke tatt i bruk det indre karet til noe.
 
Skal bruke den for første gang i morgen, mitt første Allgrein 25 l, Brygg #001 Bryggselv Christmas Ale Gahr Edition
 
Bruker den til BIAB, funker som bare det. Som nevnt tidligere er vel kanskje ikke gassbrenneren den mest effektive, jeg har ikke opplevd noen endring etter å ha kjørt den på full guff over tid, men det kommer kanskje? Jeg har akkurat borret et hull til tappekran i min, blir spennende å se hvordan det fungerer.
 
Eirik Indregård skrev:
Bruker den til BIAB, funker som bare det. Som nevnt tidligere er vel kanskje ikke gassbrenneren den mest effektive, jeg har ikke opplevd noen endring etter å ha kjørt den på full guff over tid, men det kommer kanskje? Jeg har akkurat borret et hull til tappekran i min, blir spennende å se hvordan det fungerer.


Hva trengs av deler og hvor får vi kjøpt dette da.. :jaha:
 
Tilbake
Topp