Tenker å ta en liten bryggedag på søndag men vet ikke helt hva jeg skal gå for. Ikke fordi jeg er tom for ideer og tanker, men fordi jeg veldig fersk i gamet og kunne tenke meg å lære hvordan andre ville brukt de tilgjengelige varene. Har desverre ikke utstyr til allgrain så det blir ekstraktbrygg.
Ønsker en lys/amber øl med distinkt aromasmak og rundt 5-6% alk. Er det noen som har en oppskrift å anbefale? Har ikke prøvd Cascade i bryggene mine enda, så jeg ønker at dette er humlen som virkelig lyser igjennom kjøletåke,infeksjoner, influensa og opprør i Egypt. Kunne også tenke meg en ettersmaken med snev av honning og sommer. Alle tips mottas med takk. :yes:
Tilgjengelige ingredienser:
Maltekstrakt
Coopers Light 1,5kg
Coopers Amber 1,5kg
Wayermann Bavarian Dunkel 4kg (Inneholder Bavarian münchnermalt, karamellmalt og pilsnermalt)
Malt
Carapilsnermalt 760g
Special B 600g
Caramunich 3 600g
Carafa special 3 900g
Humle
Saaz 320g
UK Challanger 120g
UK Fuggle 120g
US Cascade 100g
Gjær
Wyéast Brit Ale 1pk.
Wyéast Bohemian Lager (Slurry brukt i lys Saaz Lager)
Annet
Lynghonning 450g
Mvh
Daniel
dAb
Ønsker en lys/amber øl med distinkt aromasmak og rundt 5-6% alk. Er det noen som har en oppskrift å anbefale? Har ikke prøvd Cascade i bryggene mine enda, så jeg ønker at dette er humlen som virkelig lyser igjennom kjøletåke,infeksjoner, influensa og opprør i Egypt. Kunne også tenke meg en ettersmaken med snev av honning og sommer. Alle tips mottas med takk. :yes:
Tilgjengelige ingredienser:
Maltekstrakt
Coopers Light 1,5kg
Coopers Amber 1,5kg
Wayermann Bavarian Dunkel 4kg (Inneholder Bavarian münchnermalt, karamellmalt og pilsnermalt)
Malt
Carapilsnermalt 760g
Special B 600g
Caramunich 3 600g
Carafa special 3 900g
Humle
Saaz 320g
UK Challanger 120g
UK Fuggle 120g
US Cascade 100g
Gjær
Wyéast Brit Ale 1pk.
Wyéast Bohemian Lager (Slurry brukt i lys Saaz Lager)
Annet
Lynghonning 450g
Mvh
Daniel
dAb