Ny serie på discovery i Februar

Heisann,

Tenkte jeg bare skulle informere om at det kommer en serie om ølbrygging på Discovery i Februar. (Trur første episode var 09.Feb?)
Tipper dette er passe TV underholding for oss brukere av dette forum ;)

Du mener sikkert Brew Masters

Det er helt OK, jeg har sett de første 5 episodene. Produksjonen er av den heller irriterende typen ...likt feks Miami Ink og alt det der hvor alt blir spilt om igjen 2-3 ganger. Litt slitsomt, men så lenge det handler om ølbrygging så syns jeg det går greit.

De har en del artige ideer de folka der, så det er vel en grei inspirasjonskilde også :)

Jeg er ikke en kanalsurfer (fordi alt er om og om og om og omigjen) så jeg vet ikke å finne ut når det starter, noen ?

Jeg lastet ned noen av de første episodene av Brew Masters, men ble i grunnen fort lei. Det dreier seg om Dogfish Head og de forskjellige øltypene de lanserer, med Sam Calagione som farter rundt omkring og dikter opp konsepter. Problemet med serien, slik jeg ser det, er at Calagiones konsepter utelukkende dreier seg om wacky gimmicks for markedsføring («great craft beer begins with a great idea», er det vel han sier), og at serien har lite å si om ølbrygging utover de problemene Dogfish støter på når de skal virkeliggjøre konseptene.  Sånn sett er «craft beer» i Dogfish-versjonen fint lite annet reklame rettet mot folk som har et behov for å fremstå som «alternative», og Brew Masters, overfladisk som det er, lite verdt som annet enn reklame for Dogfish Head.

Nåja, litt artig er det likevel.

M.a.o. vanlig Discoveryfjas, har sett litt om strøm og tunellboring, det er så dumt at fruen som vanlig regjerer over kanalene.

Programmet er helt greit, men sentrerer litt vel mye rundt at Dogfishhead er noe annerledes. De lager snodige øl og Sam tegner og forteller. Lettdrikkelig og greit. Ikke noe særlig dokupreg over det, men grei tidtrøyte.

Synes episodene har vært veldig artige, jeg... Ikke så mye hardcore brygging, men inspirerende, og et fint innblikk i hvordan man kan tenke rundt det å velge spesielle ingredienser og å la seg utfordre av rare drikker og historisk øl. Gimmick og reklame, kanskje, men likefullt et ærlig uttrykk for hvordan en kreativ brygger kan gå fram. Ikke glem at Sam Caligione i hele sin bryggekarriære har drevet med å flytte grensene for hva som er mulig med øl. Dette synes jeg er like gyldig nå, selv om han i dag driver et digert bryggeri og ikke bare brygger på sitt 10-gallon Sabco-anlegg. Håper det kommer mange episoder.

Er lite info om selve bryggeprosessen, men helt grei tidtrøyte.
Hvorfor blir man ikke forundret når Gahr vet hva slags bryggeri Sam Caligione pleide å bruke før? Norsk hjemmebryggings svar på Arne scheie  :amen:

Jeg synes det har vært underholdene, kanskje litt rotete redigert, men mer interessant enn masse av de andre prog som går på discovery for tida.
Jeg leste forresten at episode 6 har blitt utsatt fordi den skal handle om åpningen av en ny DFH bar i New York City! Jeg er så heldig at jeg for tiden befinner meg i NYC i forbindelse med studier!! Gleder meg stort til de fåt satt i gang!!

Er forresten utrolig masse godt øl til en billig penge her og det er tilgjengelig overalt!! Savner ikke fedrelandet...

Knallbra serie synes jeg. Vil dra det så langt at jeg synes den er bedre enn det aller meste som går på tv for tiden. :)

nordtvedt skrev:
Er lite info om selve bryggeprosessen, men helt grei tidtrøyte.
Hvorfor blir man ikke forundret når Gahr vet hva slags bryggeri Sam Caligione pleide å bruke før? Norsk hjemmebryggings svar på Arne scheie  :amen:

:laugh: :laugh:

Tilbake
Topp