Nybegynner spørsmål

Hei,

Jeg har nylig invistert i bryggeutstyr og skal til å bruke det for første gang. Men har et par spørsmål (som sikkert er spurt 1000 ganger før).

Jeg har kjøpt en Beer Brew 60 automatic, og ser olbrygging.no har laget en fin film på bruk av den, men jeg syns visse ting mangler, og jeg har ikke klart å finne noen bruker manual på den, så da håper jeg noen her kan svar meg.

Spørsmål 1. I filmen ser jeg de bare bruker posisjon nr.1 på program bryteren, stemmer dette? (Hva er eventuelt de to andre trinnene til?

Spørsmål 2. I filmen ser det ut til at de bruker en Beer brew 30, når det kommer til å løfte opp silkaret og tilsette varmt vann sies det at det skal fylles opp til det er igjen ca 5cm klarning til kanten (Jeg går utifra at jeg skal fylle til i underkant av 30l på min BB60 (Da jeg bruker en ferdig pakke fra olbrygging som sies å gi ca 25 liter).

Spøsmål 3. Ser det er mange tråder om vasking her, men jeg prøver å finne en god guide på det, vet en tid tilbake at jeg kom over noe, men er det noen som har en link på en god vaske guide av utstyr?

Tar forbehold om dumme spørsmål, men håper noen kan ta seg til til å svare.

Ole Martin

Tilbake
Topp