• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Nyhet: Billig Trådløst Digitalt Hydrometer

11421cb721237344022ad0e52558ecef_large.jpg

Blåtann varianten koster 938,- inkl. mva. og frakt.
WiFi varianten koster 1512,- inkl. mva. og frakt.

Gå til siden deres for å se beskrivelse av produktet.
http://www.kickstarter.com/projects/parasitx/the-beerbugtm-digital-hydrometer
Dette er et prosjekt under utvikling, og de er avhengig av å få inn nok bestillinger slik at de kan sette i gang produksjon av denne enheten, jeg har bestillt, men jeg får ikke noe produkt om ikke flere også legger inn noen bestillinger for å hjelpe dem over minimums-summen de trenger for å starte produksjonen.

Om prosjektet ikke nr minimums-summen, får alle automatisk tilbakeført pengene fra Kickstarter.

Om noen vet om lignende digital hydrometer (trenger ikke være trådløs), gi meg en lyd, jeg er et datahode og bryggamatør som diller med automatisering av bryggeprosessen.
 
:) Er med på en slik jeg og, men hvilken type bestiller dere?
Spør bare for at vi kan få antallet registrert på rett type, enten Wi-Fi eller blåtann
 
Du velger bare den typen som er rett for deg, og hvis de totalt selger "pledges" for 25.000$ realiseres prosjektet.
 
ca 1000 lappen pr. stk. og 25.000$ blir vell raskt regnet ca 125.000 stykker før realiteten er på plass ;) (ved en kurs på 5...)
 
Leste litt om dette, og ser at det er tenkt montert slik at det måler gravity i gjæringsprosessen kontinuerlig....
I og med at alle hygrometer måler ved hjelp av lysbrytning vil man vel få godt belyst vørter/øl??
 
magne1972 skrev:
ca 1000 lappen pr. stk. og 25.000$ blir vell raskt regnet ca 125.000 stykker før realiteten er på plass ;) (ved en kurs på 5...)
Kl. 06:03 er litt for tidlig å drive med matte ja.... Om man regner at de skal ha inn 25.000 dollar og kurs på 5 blir dette 125.000,- NOK.. 1000,- i snitt pr. gir et antall på 125... Ikke 125.000 stykk :D Foreløpig var de nesten halvveis så jeg.

Artig prosjekt da :)
 
Larzan skrev:
Hva vil funke best gjennom en kjøleskapvegg, WiFi eller Blåtann?
Dette løser du ved å legge inn strøm inn i skapet sammen med et trådløst aksesspunkt. Dette kabler du til utsiden hvor du setter opp en trådløs repeater som igjen prater med et nytt punkt i nærheten av en veggkontakt. I denne kontakten kjører du ethernet over strømnettet opp fra kjelleren til "kontoret" hvor routeren står. Ikke komplisert i det hele tatt :D
 
MortenBo skrev:
Larzan skrev:
Hva vil funke best gjennom en kjøleskapvegg, WiFi eller Blåtann?
Dette løser du ved å legge inn strøm inn i skapet sammen med et trådløst aksesspunkt. Dette kabler du til utsiden hvor du setter opp en trådløs repeater som igjen prater med et nytt punkt i nærheten av en veggkontakt. I denne kontakten kjører du ethernet over strømnettet opp fra kjelleren til "kontoret" hvor routeren står. Ikke komplisert i det hele tatt :D

Etter forrige helgs vulkangjæring og nedsauset kjøleskap tror jeg ikke jeg har lyst på en stikkontakt der inne. Kan høre om de kan legge på en kablet nettverksløsning for min skyld :)
 
Eg ser dei er allerede gått fra 8000 USD i går til 12000 no. Godt jobba! :D

Larzan skrev:
Etter forrige helgs vulkangjæring og nedsauset kjøleskap tror jeg ikke jeg har lyst på en stikkontakt der inne. Kan høre om de kan legge på en kablet nettverksløsning for min skyld :)

1. Du kan kjøpe deg ein billig USB blåtann mottaker og montere den inn i kjøleskapet med en USB-kabel ut om du har datamaskinen innenforbi 5 meters usb-kabel lengde fra kjøleskapet.

2. Ellers kan du ha en trådløs repeater på toppen av kjøleskapet som klarer å kommunisere med beerbug'en inni kjøleskapet, og viderekoble til det trådløse eller et kablet nettverket i huset ditt.

3. Du kan ha samme løsning som ovenfor, men flytte antennene inn i kjøleskapet for å forsikre deg om at tilkoblingen er 100%
 
magne1972 skrev:
Leste litt om dette, og ser at det er tenkt montert slik at det måler gravity i gjæringsprosessen kontinuerlig....
I og med at alle hygrometer måler ved hjelp av lysbrytning vil man vel få godt belyst vørter/øl??

Et refraktometer måler lysbrytning, og vil være avhengig av en lyspuls for å måle, uten at det behøver å være så mye at det påvirker ølet. Et hygrometer måler egenvekt.

Plasseringa i tuten på ei better bottle får meg også til å mistenke at de bruker CO2-utvikling til å måle noe, eller korrigere ei annen måling.
 
Stod opp altfor tidlig i natt  ;D
Jeg mente selvfølgelig refractometer  ;D
Syke småbarn tærer på hodet :)
 
Så vidt jeg skjønner, er det bare WiFi som gjelder om man har Mac/iPad/iPhone.
Vil denne http://www.jula.no/tradlos-repeater-accesspunkt-924727 fungere som en forsterker oppå gjøringsskapet for å sende signaler til husets trådløse nettverk?
Med dagens kurs koster WiFi utgaven ca 1200. Med moms og postens griske gebyr blir det drøye 1700 her på berget.
Synd de ikke vurderer en billigere versjon med kabel. Det hadde holdt for meg, men det er kanskje ikke senderen som er den store kostnaden her?
 
Congratulations!
You are now an official backer of The BeerBug™ - Digital Hydrometer. Time to tell the world about it!
Pledge amount
    $240.00
Selected reward
    Pledge $220 or more
Premium BeerBug™ Package (WiFi) BeerBug™ with WiFi, BeerBug™ Early Adopter T-Shirt, BeerBug™ data, graphs, and findings along with an online thank you!
    Estimated delivery: Apr 2013
 
Rutof skrev:
Larzan skrev:
Hva vil funke best gjennom en kjøleskapvegg, WiFi eller Blåtann?

Begge kan få problemer der. Trur wifi vil være best :)
Når jeg har lar telefonen min ligge igjen i Scania'en og glemmer å ta av meg Blåtann-handsfree'en har jeg flere enn en gang opplevd at blåtanna ikke mister forbindelsen selv når jeg befinner meg på dass +/-15m fra bilen ombord på ferjene. Det er jo atskillig flere mm stål den skal trenge gjennom der enn veggen i et kjøleskap. Og både bilen og dassen vil vel også ha en viss Farraday's bur-effekt... Jeg tror BT funker greit gjennom et kjøleskap, i alle fall om ikke avstanden bli FOR stor...
 
Tilbake
Topp