• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ø.K Brygge utstyr Stavanger

Heisann Godt folk

Lurte på om det er noen som har komplett bryggeutstyr tl salgs i Stvg området, Har sett litt på enn ny BB60. men da denne gutten har handlet Øl`n sin på butikken/polet den siste tiden, er økonomien litt stram.
Jeg trenger i utgangspunktet hele bøtteballetten som skal til for og komme igang, Alt er av interesse, Håper noen der ute kan hjelpe.

Mvh

Øyvind

Så lenge etter brukt utstyr selv, men virker som folk liker denne hobbyen og ikke gir slipp på utstyret sitt så lett;-)

Så jeg ga opp livet og kjøpte en ny speidel 20liter med hele "bøttebaletten" jeg trengte for og komme i gang!

Dyrt og være kar, men siterer Freddy fra forumet her at man kan ikke drive bedriftsøkonomi på privaten ;-)

Nå finnes det andre alternativer til speidel.
det billigste alternativet er å kjøpe en stor gryte, en kjøler, et gjæringskar, et hydrometer og et termometer. Da kan du brygge BIAB (brew in a bag), eller med ekstrakt og det koster ikke all verden å komme igang.
Jeg brygget lenge med to europris dunker som stod oppi hverandre, og laget godt øl med det også..
Sjekk ut nybegynnersettene til Bryggselv, og søk litt på forumet og nettet generelt før du kjøper, så kan du se på andres erfaringer med utstyret, før du kjøper det selv..

Lykke til.

Ja jakten fortsetter den, Ser jo faktisk at det kom en Speidel opp for salg her inne, Men dog lysten er der så er alle de andre utgiftene med på og drepe den. Så jeg håper enda på et rimeligere alternativ :) Men takk for innspill Bernts og Cato . Settes stor pris på hjelpen

Det ble da lagt ut en BB30 til salgs tidligere i dag eller i går.
Denne er glimrende å begynne med.

Jeg er akkurat der du er. Har brygget i BIAB i min syvliterskjele noen ganger og det fungerer greit. Men mye jobb for lite brygg. Så hva med en hjemmebygd koker (ca 330 kr på Europris) jeg lagde en i går (men skal sette inn et element til). Latterlig billig og enkelt.

u4enygu6.jpg

Tilbake
Topp