Kan se for meg at øllet går fort unna, men det står litt på $$, så har jeg heller ikke brygget før... tenkte å begynne med en 20L og oppgradere til 50L etterhvert.
Har brygget på 20L et 2-3 år og er meget fornöyd med det. 1 brygg = 1 corneliusfat . Jeg har vel brygget ca. 40 brygg tilsammen (inkl.tiden för speidel også) og det er få öl som jeg brygger om og om igjen. Har vel 3-4 "husöl" som går om og om igjen. Så når du vil teste ut nye brygg eller gjöre små endringer for å sjekke hvordan det påvirker brygget så holder 20L i masse (for min del). Så löp og kjöp. Den holder jo seg alright i bruktpris så hvis du vil oppgradere etter noen år så skal vel ikke mellomlegget bli så stort.
Høres bra ut! jeg er helt fersk hva angår brygging, kan du utdype litt i forhold til corneliusfat. Hvordan er prosessen og hva koster noe slikt? Da mener jeg hele settet.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.