Øldommerkurs høsten 2015

Owe

Norbrygg-medlem
Dommerkommiteen planlegger årets dommerkurs og vi vil ha inspill til hvor vi skal holde dem.

Får vi nok som er interesserte vil vi i alle fall holde kurs i Bergen, Oslo, Stavanger og Trondheim. Ønskes det kurs andre steder trenger vi beskjed. Er det nok kandidater som vil ha kurs et sted og det er noen lokale som kan organisere det praktiske (hovedsaklig skaffe kurslokale og gjøre nødvendige innkjøp) vil vi prøve så godt vi kan å holde kurs der. Så, si ifra dersom du vil delta på øldommerkurs og hvor du synes det bør holdes. Hvis du i tilleg vil ta hånd om det praktiske så si i alle fall ifra.

Kursene prøver vi å holde i oktober og november. Eksamen blir mot slutten av januar 2016.

Lars-Erik
På veiene av øldommerkommiteen
 
Tar gjerne et kurs i Kragerø. Syns det er litt usentralt de stedene som er nevnt.
Bare fortell hvor mange påmeldte det trengs, så skal jeg greit fikse lokale som er egnet og ta det praktiske. Det er fler i Kragerø som er intresert i dette. Sikkert Porsgrunn og Skien også og andre tilliggende steder og det er en missoppfattning at det er dobbelt så langt fra Porsgrunn til Kragerø som det er fra Kragerø til Porsgrunn.

Sabeltann
 
Det ser ut som det er mange som vil ha kurs over store deler av det sørlige Norge i det minste. Flott! Hva med dere som bor lengre nord i landet?

Jeg kan ikke se nøyaktig hvor mange det bør være før vi holder kurs, men en 15 stykker bør det i det minste være.

Fra før har hørt rykter om at det er en del som vil ha kurs i Grenlandsområdet. Hvor det eventuelt blir kommer også an på om det er Vestfoldinger som vil bli med på kurs. Så, bor du i Telemark, Vestfold eller tilstøtende områder og vil ha kurs så skrik ut!
 
Har lokale som vi kan ha bruke til kurset. Da gjelder det bare å få samlet minst 15 stk i fra Drammen & omegn. Noen som kunne tenke seg det??
 
Det er bra det stadig kommer til flere som vil ha kurs! Men, jeg håper at alle som vil ta dommerkurs sier ifra i tråden uansett om stedet "ditt" er nevnt eller ikke. Det gjør det mulig å vurdere hvor mange som ønsker kurs hvert sted.
 
Tilbake
Topp