Oversikt i ølskap

MegaTrond

Norbrygg-medlem
Heisann
Nogen så har tips te ein greie måde å ha øvesikt øve ka som e i øleskapet? Finns der nogen fiffige appa te tlf eller e der nogen andre lure måda?

Trond
 
Jeg bruker forskjellige korker og kan derfor også bruke øynene.
En kompis av meg bruker de samme korkene til alt ølet. Han bruker ganen....
Jeg forsøkte meg også på å tikke en strek for hvert glass jeg tappet fra fat for å ha en oversikt over hvor mye det var igjen på de forskjellige fatene...umulig i praksis. En halv halvliter her, et snitt der, sene lørdagskvelder med besøk... Det var en tullete ide. Nå løfter jeg litt på fatet, eller veier det på badevekten og trekker fra tare dersom jeg trenger et litt mer nøyaktig kvantum, noe jeg sjelden trenger. Fatene er merket med gaffa, øleskapet er merket med tusj over perlicksene.

Elektronisk? Det kan jeg meget lite om, så der kan jeg ikke bidra.
 
E ikkje så nøye med fadå. Har blitt så lide brygging i det sista at det ikkje e vanskeligt å holda styr på ka eg har :) Litt verre med flaskene fra polet å butikken. Hadde våre fint hvis der fantes ein enkel å greie app så hold øvesikt for meg.
 
Uten at jeg driver med noe system selv, så tenker jeg umiddelbart at en fiffig løsning må være å merke første flaske på hver rad. Drikk av flaskene bak og ta den merkede til slutt. Lite merking og enkelt å holde orden på. Det er jo ikke en app, slik du forespurte, men jeg synes at det virker enklere enn å skulle gå inn på telefonen for hver flaske øl :) Har du forskjellige brygg på samme rad, så merker du bare den første flasken av den nye sorten, og så er alle de neste flaskene av den typen.
 
Hvis du kan tenke på det så finnes det nok en app for det. Har ikke vært borti app for akkurat det du etterspør, men bruker Untappd mye og ser for meg at den kan brukes slik du etterspør vha Wishlist-funksjonen. Legg det du har i kjøleskapet på Wishlist. Sjekk det inn når du har drukket det opp.
 
Til android finnes det haugevis av inventory apper. Lag deg etiketter med strekkode eller qr kode. Så kan du skanne varene dine både inn og ut av øleskapet.
Fins sikkert slikt til epleringeren også.


Samsung med autokorrumpering
 
Cellartracker.com er fin, selv om den er mest tiltenkt vin. Jeg ser det ligger en del forhåndsregistrert øl inne også, og det er masse støtte for innkjøpsdato, pris per flaske, hvilke kasse/hylle/hytte/whatevs flasken er i etc.

Sikkert bra å få inn litt mer ølprat på det forumet også!
 
må da være mer arbeid å jalle med en app enn å ha et ark med streker for hver øl på lager, og så stryke ut en når man tar en øl.

Jeg har prøvd dette også men fant vel fort ut at jeg ikke gadd  :D
 
Tilbake
Topp