Pale ale tørrhumle med perle?

Hvis du vet hva Mittelfruh gir så blir det ikke veldig langt unna med Perle.

Ville selv spart den som bitter eller 30min i et annet brygg, egentlig. Men hvis du vil så kjører du på, du er sjefen.

Jeg ville følt meg "tryggere" om jeg hadde tørrhumlet enn ESB med perle enn noe som har hovedsakelig amerikanske humler+ gjær... Så mulig jeg bare lar det ligge, er endel bananfluer i heimen som gjør det litt småskummelt å tørrhumle uansett

Problem løst: Fant 30 gram mosaic i frysen så det ble 30 gram mosaic + 10 gram perle. Åpnet og lukket lokket fortere enn min egen skygge så fluene slapp ikke til

Mosaic som tørrhumle er bra, kombinasjon med perle sikkert ok, sanns. bedre med amarillo, men den blir nok bra. Ikke mer enn 5 dg tørrhumling (helst 4) ellers blir mosaicen noe skarp/svært framtredende er min erfaring.

Mosaic som tørrhumle er bra, kombinasjon med perle sikkert ok, sanns. bedre med amarillo, men den blir nok bra. Ikke mer enn 5 dg tørrhumling (helst 4) ellers blir mosaicen noe skarp/svært framtredende er min erfaring.
Helt sikkert riktig det men dette ble ett "restebrygg" så da ble det litt kombinasjoner av amerikanske humler+ europeiske.

Har aldri brukt så mye forskjellig: mosaic,perle, centennial, saaz og cascade- blir gøy å se resultatet.

Det jeg lurer mest på er om jeg klarer å plukke ut saaz+ perle eller om de blir overdøvet :)

Bananfluer er faktisk en større trussel enn man skulle tro. Aldri underestimer kraften til en bananflue.

Har en bananfluer i nærheten av karet så vask alt med en gang med klor og få de til helvete vekk. De er som en tsunami. Kan virke som en helt ufarlig greie helt frem til du kikker neste gang og da har bølgen nådd land..

men det er vel ingen måte de kan komme ned igjennom vannlåsen?
har heldigvis ikke hvert no særlig plaget iår

1
men det er vel ingen måte de kan komme ned igjennom vannlåsen?
har heldigvis ikke hvert no særlig plaget iår

Ikke med mindre de er sertifiserte dykkere. Men det er nok at man kanskje ikke har fått med seg at lokket ikke er helt klemt på hele veien rundt, eller en liten sprekk eller noe lignende. Hadde en hefeweissen som inviterte til fest for fluene da jeg ikke la merke til at lokket ikke satt helt på på baksiden. Ble helt ut.

Jeg var helt fersk når jeg fikk infeksjon med de og jeg fiikk ikke med meg at ett par-tre stykker fløy ned i dunken før jeg fikk lokket på.

det ble sånn ca 10 cm slimete bobler inne i dunken og en eim av fis. Siden jeg var ny tenkte jeg ikke mer over det og flasket i god tro... :p

Tilbake
Topp