PID - logikk

katla

Min PID er frå Auberins .  og har PT100 RTD. Og SSR.  Eg har kjørt autotune slik instruksjonane sier med 22 liter vatn i kjelen.    Men den verkar å vera litt rar i logikken sin - ja direkte dum er vel eit betre ord.

Eksempel1: Eg har hatt SET VALUE til 74 grader og fått tempen der.    Så aukar eg SET VALUE til 78 grader.  Då startar den forsåvidt på prosessen - men det er mykje av og på - den aukar så småningom til 76 grader.  Der blir den ståande og går opp/ned 0.1,0.2,0.3 grader før den etter nokre minutt finn ut at den skulle til 78 grader - det tek i det heile relativt lang tid å auka tempen. 

Eksempel2:  Når den så har nådd SET VALUE - ja faktisk opptil ein grad over det og PV tempen ligg på 78.6-79.2 grader - så er det vel strengt tatt ikkje noko grunn til at den skal slå på varmelementet? For det gjer den - rett nok berre eit raskt "lynblink" på/av…  Er alle PID så dumme eller er det berre min Auberins som er så korka? 

Og så synes eg kanskje at logikken i den - etter autotune - kanskje burde ha stogga oppvarminga før den når 78 grader slik at restvarmen i elementet ikkje fører til at tempen går over SV - trudde det var litt av poenget med å ha PID…  Akkurat no verkar den å vera ein litt fancy halvnøyaktig nevrotisk termostat. 

Jeg tror det har noe med problemene du nevnte i en annen tråd å gjøre.
Kjør autotune på PID igjen nå som støyen er borte.
Jeg leste også at med jordet skjerm fikk du større problemer.
Feilen der er at du jordet ved instrumentet, og da fungerer skjermen som antenne!
Jordet ved sensor vil støy ledes bort fra instrumentet.
Men som sagt autotune med støy eller andre forstyrrelser er nesten garantert årsaken.
Få systemet til å fungere stabilt, kjør autotune, og jeg er trygg på at du er i mål ;)

Kva verdiar har du for P,I og D samt kontroll periode?
Husk at ein kjele med vatn kan vere litt tricky, det er ingenting som dreg i motsatt retning (kjøler) bortsett frå varmetap. Litt som ein bil med cruise controll i nedoverbakke.

magne1972 skrev:
Jeg tror det har noe med problemene du nevnte i en annen tråd å gjøre.
Kjør autotune på PID igjen nå som støyen er borte.
Jeg leste også at med jordet skjerm fikk du større problemer.
Feilen der er at du jordet ved instrumentet, og da fungerer skjermen som antenne!
Jordet ved sensor vil støy ledes bort fra instrumentet.
Men som sagt autotune med støy eller andre forstyrrelser er nesten garantert årsaken.
Få systemet til å fungere stabilt, kjør autotune, og jeg er trygg på at du er i mål ;)

Eg kjørte autotune *etter* at JOJO-temp målingane forsvant og det er det fortel om i denne tråden.    

Ad jording: Eg lagde eigen jordledning ved PT100 - men jorda den eit par cm. frå PT100 - det var kanskje uheldig - så det var den eg fjerna.    Skjermen er uansett i kontakt med godset i PT100 kontakten - så eg går ut frå at den no er jorda slik den skal vera og at det er derfor den no funkar som den skal.  PID logikken derimot..  

protto skrev:
Kva verdiar har du for P,I og D samt kontroll periode?
Husk at ein kjele med vatn kan vere litt tricky, det er ingenting som dreg i motsatt retning (kjøler) bortsett frå varmetap. Litt som ein bil med cruise controll i nedoverbakke.

P = 0.7
I = 450
D = 112
Damp Constant/Souf: 0.2
Cycle Rate/OT: 2
Digital Filter Strength: 0

Dette er etter at eg autotuna den.   Eg skal testa med litt høgare SOUF.

Og det har eg gjort no med souf på 0.3   Hadde rettnok berre 7-8 liter vatn i gryta.   Stilte inn på 60 grader.    Den kjørte på.   Etter å ha nådd 60 grader - heldt den på med å kjøra på litt varme i ny og ne.   akkurat no er den på 63.0   og fell så til 62.9 - og då slår PID på litt straum just in case ser det ut til.   rart.

Eg lyt vel kanskje leggja til at eg ikkje har gått ut frå at eg skal bruka PID for å styra til EIN temperatur med EI FAST væskemengd.  Eg har sett for meg at den er ein avansert og nøyaktig termostat der eg kan kjøra temperatur opp  (og ned) og så tek den seg av biffen (og kanskje også med varierande væskemengder).  Og så skal eg kunna styra koking ved å setja % på varmelementet.

Oppdatering.  Det er 2 moglege innstillingar av Input Sensor Type på min PID.    Eg har inntil no brukt den som heiter PID10.0 som har eit temp område frå -99.9-600.0.  Når eg vel den får eg temperatur med desimalpunktum.  Den andre heiter PT100 og viser temperatur berre i heile grader og den har område frå -200 til 600 grader. 

Frå Auberins er det berre oppgjeve at den er Class B (og då altså har -200 - 600 grader verkeområde).  Det kan vel vera mogleg at det kan vera dette som har trøbla det til for meg - men det verka kjekkare å ha desimaltal på temperaturen når ein først kan ha det - men det kan vel kanskje ha vore feil?    No er det autotune på nytt med temp utan desimaltal - så får vi sjå korleis den oppfører seg etter dette. 

Det var ein veldig lang integral og derivat tid. Veit ikkje kvifor auto tune har kome fram til det men det kan iallefall forklare kvifor det tek så lang tid å nå setpunktet.
Autotuna du med kald veske?
Det beste er å autotune når du har feks 65° stabil temperatur frå før. Då har systemet realistiske verdiar å begynne med.

Tilbake
Topp