• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Salg av Corvin-fat ca 20L med G-kobling - kun pakke!

Hei!

Har 14 røde Corvin-fat ca 18-20L i god stand. I pakken følger 2 G-koblinger. Hentes i Egersund fra 24.sept.

Bud fra 8000,- ønskes..

Selges da ukurante for meg - lagt min elsk på Cornelius..

Mvh, Caliber

Askim Ølklubb skal kjøpe inn fat nå. Er i grunn interessant med G-koblinger, da vi skal bygge oss et tappeanlegg med 3 kraner og vannkjøling. Vi kan da bruke key-kegs også på disse. Hva er i grunnen greia med at så mange hjemmebryggere helst vil bruke Cornelius fat?

No er det vel slik at med tittelen "salg av corvin-fat" så vil vel kanskje ikkje cornelianarar flest trigga på overskrifta og dermed er det berre dei som ynskjer seg slike fat eller er i overkant nysgjerrige som ser denne tråden - så det blir vel neppe noko storm.. Kanskje du skulle laga ein tråd med spørsmål om dette separat?

Uansett - her er ein mulig teori .. eller fleire:

Corneliusfat har vel den fordelen at det er ei relativt stor luke i dei som gjer at heimebryggjarar kan kika inn i fata i håp om å sjå basilluskar som kan ha gøymt seg (iallefall dei av oss som har særs godt syn).

Og dei som satsar på mekanisk reingjering med børste har det vel også eit enklare liv med cornliusfat - vonaleg så har dei merke på dobørsten slik at dei veit kva børste som skal i fat og kva som skal brukast andre stader.

Corneliusfat er kanskje også plasseringsvennlige sidan dei er smale og høge og dei passar godt inn i kjøleskap og dei ølfat eg har sett i bruk har vore noko breiare . (No fins det også ølfat med anna kobling men med same høgde/bredde som corneliusfat).

Det er nok også snakk om en slags Matteuseffekt på grunn av utbredelsen: Selv om det kanskje finnes mer praktiske løsninger, er tilgjengeligheten på fat og deler så stor for corneliusfat at det blir et mer tilgjengelig valg når man skal starte?

katla: Takk for godt og utfyldene svar. Kanskje litt strengt men det er tross alt rettmessig at plasseringen er uheldig.

Jørn: Sikkert noe i det.

Av det mest tungtveiende så er bedre vasketilgang og flere (dvs. 3) 19l i hybelkjøkken gode argumenter.

Dette er tross alt Caliber sitt salgsinnlegg. Så Jørn er helt sikkert inne på noe. Løp og Kjøp.

Sist redigert:
Ble fat med G-kobling til Askim Ølklubb til slutt. 12 stk 10 liters til å begynne med - ser behov for å kjøpe større fat etter hvert. Bestilte også vannkjøler med tre uttak, samt cobratårn med tre haner. Selve tappeanlegget "snekrer" vi sammen selv. Var også vaskedyser å få kjøpt, slik at vaskingen skal gå glatt med riktige kjemikaler og varmt vann. Fordelen slik som jeg kan se det nå er at disse fatene har kun 1 pakning mot 8 pakninger på Cornelius fat, og de er veldig stablevennlige. Fås i størrelser 10, 20, 30 og 50 liter. Koblingene var heller ikke spesielt dyre, 350 kr stk

Tilbake
Topp