Sending av øl med Posten vinterstid

roba

 
Hvordan er erfaringene deres med å sende øl med Posten vinterstid.
Er det fare for at varene kan ødelegges pga. frost?
 
Jeg sendte to flasker her før jul en gang, og jeg forstod det slik at de kom frem i ok form. Aner ikke om mottaker har smakt på det, men tipper jeg ville fått en liten tilbakemelding om noe var muffens.

Men med litt synsing, så vil jeg tippe at det har en del å si hvor i stabelen med pakker det havner. Ligger det midt i, tror jeg neppe, det vil fryse. Ligger det derimot ut mot skottene på konteineren på vei over Saltfjellet - tja... si det? For ikke å glemme polstring. Man vil jo sikkert polstre det mot støt, og da blir det jo som regel polstret mot temperatur i samme slengen.
 
Jeg sendte 2 x 4 flasker i retning Haandbryggeriet i går formiddag , og da jeg sjekket sporingsnummeret i dag, står det
"Avvik i produksjonen Årsak: Sendingen er skadet Tiltak: Emballasje reparert".
Det betyr ihvertfall en dag forsinkelse, håper ikke det betyr at flaskene er knust, og limt sammen igjen med epoxy..
Hadde pakket inn hver flaske i bobleplast, satt tett i hop i pappeske, solid polstring over og under + endel mer teip enn det var foreslått i instruksjonen for krydderølkonkurransen. Har sendt og fått mye i posten, men sjelden noe har gått heden. Venter i spenning på hva haandbryggerne får..
 
Tilbake
Topp