Sinnabryggern Episode 3 Del 13 - Stone Ruination DIPA 2.0

Synes disse er artige. Men som vanlig på slike ting så har jeg innspill på lyden, kan ikke noe for det, det rykker i øret :)

Dere bør merge begge sporene ned til mono. Dere har en X-Y mikrofon så det burde ikke by på noe særlig problemer med fasing. Nå så er han til høyre i høyre høyttaler, og han i midten er i begge, og han til venstre i venstre. Men mikken må ha pekt litt feil, for det mer lyd i høyre side, selv om jeg hørte (på romklangen) at han på venstre side snakket passe høyt nok. Som ett tips. som er litt mer lydvennlig (i tillegg til å merge begge stereosporene ned til mono) så ville jeg satt smakspanelet litt mer sentrert, mot han i midten, da er det mer "fremside" mot kamera fra de to på siden (TV-greie), og mikrononen(e) vil fange opp lyden jevnere.
 
Ja, ønsker alltid å bli bedre på dette med lyd så takker for tipset :). Plassering av testpanelet er også ikke veldig gjennomtenkt. Har slitt med hvor jeg skal filme, hvor det er nok lys, hvor det er ikke er masse romklang etc og kjøkkenet har liksom blitt der hvor jeg har havna hver gang, men fordi lyset kommer inn fra alle kanter uten at jeg har kontroll så må jeg finne en annen løsning. Har også noen myggmikker jeg må komme i gang med å bruke. Det vil kanskje løse noe av det du snakker om. Men takk for tips. Kom gjerne med flere :)
 
Tilbake
Topp