Skumdannelse øverst i flaska ved karbonering

Eg har i noko tid vore plaga med skumdannelse øverst i flaska ved karbonering. Dette vert liggande som ei tynn stripe på innsida av flaska også når brygget er ferdigkarbonert. Ikkje i alle brygg, som feks min nyaste kølsch med wlp029, men opplever dette no i hefe og ipa som står på wlp380 og us-05. Alle brygga har vore gjæra ned til 1.006-1.010 før flasking og karbonering, og sukkermengda er jamnt den same. Også temperaturen under karbonering, og tappemåten er uendra.

Er det nokon som har gode forklaringar på dette fenomenet? Om det hadde vore gjærtypen skulle eg tru dette skulle ha vore meir omtala her på forumet.
 
Dette skjer iblant med meg også, og for det meste går det fint.
Det kan derimot være at korken ikke er skikkelig crimpet til - kan det være tilfelle?
 
Har opplevd dette med brusflasker ("karboneringsreferanse") og twist-off fra Grans. Jeg mener at det skyldes at korken ikke er tett.
 
Interessant, men eg er litt usikker på den teorien. I mine brygg er det anten eller. Dvs alle flaskene med rand eller ingen. Hadde korkene ha vore lekk skulle fordelinga ha vore ei annan.
 
Et annet "lignende" spm:
Har de siste dagene sjekket FG på en Mozaic IPA, ligger på rundt 1.017 så er ikke sikkert den kommer så mye lavere enn det, men:
Når jeg har latt testglasset stå på kjøkkenbenken ligger det alltid en gjærkant/lag på toppen dagen derpå, kan jeg da konkludere med at det ikke er ferdig gjæret? Trodde all gjær skulle synke når det hadde gjort sitt men bøtta er allerede 5 dager på overtid ihht til de planlagte 14 dagene.
 
Eg har i noko tid vore plaga med skumdannelse øverst i flaska ved karbonering. Dette vert liggande som ei tynn stripe på innsida av flaska også når brygget er ferdigkarbonert. Ikkje i alle brygg, som feks min nyaste kølsch med wlp029, men opplever dette no i hefe og ipa som står på wlp380 og us-05. Alle brygga har vore gjæra ned til 1.006-1.010 før flasking og karbonering, og sukkermengda er jamnt den same. Også temperaturen under karbonering, og tappemåten er uendra.

Er det nokon som har gode forklaringar på dette fenomenet? Om det hadde vore gjærtypen skulle eg tru dette skulle ha vore meir omtala her på forumet.

Mener at dette er en krausen-ring ifm ettergjæring/karboneringen på flasken:) (med mindre det er infisert)
 
Er einig i den teorien, men korleis klarar ein ved enkelte tilfeller å unngå dette? Er det eg som ettergjærar for kraftig med for høg temp ved enkelte batchar? Det er naturleg at dette framtrer oftare med enkelte gjærtypar enn andre, men eg finn særs lite informasjon om fenomenet. Er dette verkeleg ikkje noko gjengs problem i heimebryggarmiljøet?
 
Ikke uvanlig å se dette. Du tilsetter jo sukker og når gjæren topper set etter 20-30t blir flasken grumsete og du vil se en liten skumdanning i toppen. Etter noen dager er flaskene ferdig og du kan sette de kaldt. De små boblene vil da forsvinne. Jeg hadde vært mere bekymret om de oppstod etter noen måneder i kjelleren. Du vil da trolig ha en veldig spesiell gjærtype eller en infeksjon.
 
Tilbake
Topp