Edit: manifoilen ser loddet ut, hvordan får du da rengjort?
Edit: vil det ikke kunne være et poeng i en rund beholder å lage en spiralformet manifoil med plugg i enden, så kan du bare skylle igjennom når du skal rengjøre?
Er det 10gallon coolers? Eg har slike og, rettnok frå Igloo. Dei er heilt supre. Eg har satt eit 2Kw varmeelement og termostat i HLT.
Normalt bryggar eg med 10-12 kg malt i MLT'en.
Edit: manifoilen ser loddet ut, hvordan får du da rengjort?
Edit: vil det ikke kunne være et poeng i en rund beholder å lage en spiralformet manifold med plugg i enden, så kan du bare skylle igjennom når du skal rengjøre?
Er det 10gallon coolers? Eg har slike og, rettnok frå Igloo. Dei er heilt supre. Eg har satt eit 2Kw varmeelement og termostat i HLT.
I går var det første brygg og er veldig fornøyd med oppsetet! men hva slags varmeelement har du brukt? det vil det vare fint å slippe hele vannet fra kjela til HLT..
I går var det første brygg og er veldig fornøyd med oppsetet! men hva slags varmeelement har du brukt? det vil det vare fint å slippe hele vannet fra kjela til HLT..
Det er eit vanleg 2Kw element kjøpt på ebay. Du kan sjå det her: http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,3308.msg24629.html#msg24629
Men eit element frå vatnkokar vil fungere like bra. Det er det mange som brukar til litt av kvart. Koble opp ein enkel termostat eller PID og du kan berre stille inn tempen og sleppe å tenke meir på den.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.