• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Speidelpumpe

svenerik

Norbrygg-medlem
Selger en speidelpumpe kjøpt fra Bryggmakker. Dette er altså ikke en "erstatningspumpe" for speidel, men med 220v støpsel og hastighetsregulator.

Lite brukt, og selges fordi jeg har slitt med å få primet den skikkelig.

1100,- mot henting. Oslo.

IMG_3566.JPG IMG_3567.JPG IMG_3568.JPG
 
Ikke for å kuppe tråden, men jeg sliter med det samme. Selv med den innebygde "kvitte seg med luft" funksjonen. Har du noen tips @katla ?
Det er veldig synd, for det er en fantastisk pumpe!
 
Har dere utløpet pekende oppover? Jeg har den montert slik og opplever ingen problemer med priming.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 
Utløpet peker oppover ja. Den fungerer i små perioder, men mister "effekten" midt i bryggingen, får den gjerne kommer tilbake.
 
Legg gjerne ut eit bilde av oppsett. Litt vanskeleg å gje anna generell info enn det du får med når du kjøper pumpa.
 
Legg gjerne ut eit bilde av oppsett. Litt vanskeleg å gje anna generell info enn det du får med når du kjøper pumpa.
Skrudde i fra hverandre røropplegget idag, for å sitte å fundere litt. Og tror jeg kom til en årsak til problemet. Jeg kjører er fast oppsett med rør, hvor det kan bli dårlig flow inn i pumpehuset. Skal prøve å sette pumpa litt under meskekaret, og bruke tyngdekraften. Tar evt kontakt på pm etterpå.

Så da er jeg ferdig med å stjele tråden :) Jeg ønsker å åpne pumpa etter hver brygging og vaske, og da er løsningen på pumpehuset på speidelpumpa genial! Kan anbefales på det sterkeste.
 
Rør er ikkje så praktisk som slangar. Om du har slange på innsida og utsida kan du løfta pumpa slik at slangen frå kjelen går opp til pumpeinnløpet. Om pumpa er slått av så vil luft stiga opp og gjennom pumpa og ut utløpet som også vert halde høgt. Så slår ein pumpa av/på slik eit par gonger og då burde den virka fint om det ikkje er anna luft som lurer i systemet.

Vi snakkar her om mesketemperatur går eg ut frå og ikkje opp mot koking for då vil det vel oppstår ein del anna saker.
 
Tilbake
Topp