Sterkrens2 - skylles av ??

Skål!
Prøvde søkefunksjonen men fikk ikke svar, så da poster jeg like greit i nybegynnerforumet, sånn for å være helt sikker på å ikke overprovosere noen sånn med en gang.  :cheeky:
Har en *litt* akutt situasjon her, så håper på raskt svar. Håper også synsere og troere holder seg for gode til å svare, så slipper man kanskje å lese fjorten sider med kanskje-kanskje ikke, og historier om hvoran bikkja til bestemora til naboen til tanta fikk høre at noen hadde sagt at det var sånn eller sånn.  ::) Sorry ranten, men jeg er vel ikke lei av forum, er jeg vel?  :yes:  :skitbra:  :hadet:

Til temaet (endelig) : Kjøpte (i vanvare) noe som vise seg å hete "Sterkrens2",  og ikke "Sterkrens", som jeg har brukt før. Denne nye lukter noe, det syns jeg ikke å huske at den forrige gjorde..? Samma det, på etiketten står det at "Etter endt rengjøring skal alle overflater som senere kommer i kontakt med næringsmidler skylles grundig med drikkevann." Eh, jeg hadde store planer om å slippe å skylle noe som helst jeg, så... WHAT TO DO?? Kommer Ipa'en til å lukte og smake sykehuskorridor om jeg driter i instuksen? Jeg venter i spenning...

Takk til de som måtte ha svar på dette. Også takk til alle som ikke har svar, og som heller ikke svarer...  :amen:

Hvorfor ønsker du ikke å skylle av et etsende rengjøringsmiddel etter bruk, selv om produktdatabladet sier at du skal gjøre det?
Forklar litt hva du tenker å bruke middelet til/på. Er det kar/kjeler eller flasker? Grovrengjøring/desinfeksjon?

Bruker sjølv sterktens med blandinhsforholdet som står på flaska(0,05-0,15 vekt%) til å "desinfisere" gjæringskar, flasker osv.
I følge mine kjelder på Bakke Brygg er Sterkrens2 omtrent det same som StarSan, men StarSan har ein ekstra komponent(som dei har patent på). Vi sprayar eller drypp det som skal rensast, let stoffet virke og skyller ikkje av. Har ikkje hatt noko usmak eller infeksjon(enda).

Tenkjer å teste sterkrens2 når flaska med sterkrens er tom, men det blir nok ei stond til...

Nettopp. Har brukt både Sterkrens og Starsan på samme vis; altså behandler med S eller S, og så oppi med øl, uten å skylle. J*vlig greit for eksempel ved flasking. Noe irritert over at jeg ikke registrerte at det var et nytt produkt jeg kjøpte (*heller* vanskelig å få med seg når man har det travelt; samme flaske, font og ellers dønn likt, bare at det står et totall bak.. :p ). Både Starsan og Sterkrens har fungert knirkefritt tidligere, må vel bare håpe at Sterkrens2 gjør samme nytte... Blir ganske skeptisk pga lukta dog.

@Catosan bumper en gammel tråd her, men hva endte du opp med å gjøre? Gjorde samme tabben som deg, kjøpte "Sterkrens2" i stedet for bare "Sterkrens" som jeg har god erfaring med tidligere...

Tilbake
Topp