Stoutbrygging gone f.... wrong.

Tenkte jeg skulle dele litt bilder med skaren her inne.

For to uker siden brygget jeg en choc. milk stout. Alt gikk knallfint inntil jeg tilsatte kakaonibs.
I farten røstet jeg kun kakaoen og lot det ikke ligge i noe brennevin/vodka. Steriliserte dem ikke på noen måte, røstet kun på ca 70grader i ca 20 min.
Tenkte meg virkelig ikke om og kjølte ned kakaoen og fyrte det rett i sekundærkaret med stouten.

Litt etter ser det slikt ut:

Dette bildet er tatt i dag ca. kl. 15
l3yx3.jpg

Og dette er tatt kl. 23:30.
zvpqw.jpg

Det ligner litt på lakto som er i full sving i stouten. Denne blir dumpet og jeg pisker meg selv litt for å ha vært litt for lat.

Men stilige bilder ble det! :)

Tilsatte kakonibs ved 0 min og som "tørrhumling" i en stout jeg brygget til PF, denne er like fin den dag i dag. Og heller ikke hatt dette problemet tidligere.

Synd :-(

Ved 0 min er du godt over 80 grader i en liten stund og får vel knerta evt. det som måtte være på nibsen.

Lurer litt på å stikke om og tilsette Wyeast Roeselare blend.... Kunne kanskje være morsomt å prøve.

Odland skrev:
Få det på flaske. Smaker sikkert kølsch dette også ;)

Stakkars ekstraktbrygget ditt

FYI så smakte det svært bra når jeg overførte til sekundær. Kunne ikke kjenne at det var et ekstraktøl, da de fleste ekstraktbrygg har en karakteristisk bismak... Jaja, får bli kölsch av denne da :p

Men nå som du har fått brett i den(kanskje), da burde den vel stå en god stund da? *kremt* for science... lissom.

Kanskje slenge i litt kirsebær også da, Black Sour Cherry Chocolate milk Yummy

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvordan er du ellers fornøyd med Briess maltekstraktet?
Har selv måttet konvertere til dette etter at Bryggselv byttet
og må si meg fornøyd med de to siste brygga, gjæra pent ned til 80%

Men, det jeg ikke likte er at ikke får de så rene, på den måten selv Pilsner og Golden light ekstrakt inneholder små mengder CaraPils

Tilbake
Topp