Utbytte mesking

Har eit spørsmål angåande utbytte.

Eg meska 3 kilo malt (BIAB) ca 65-66 grader celcius i 60 min, og det gav i følgje hydrometeret frå Europris ein OG på 1040. I følgje BeerCalc til Håndbryg.dk gjev det eit utbytte (efficiency) på 36%.... Eg nytta eit vanleg "ute"-termometer frå Biltema - er det på tide å skifte termometer?

Men hvor mange liter, lurer på om tallene dine er rette, med forbehold om at jeg kansje ikke har våknet ennå. :)

Amber malt pleier å brukes i mindre porsoner, da den gir et kraftig smakspreg.
Å meske kun amber malt gir et dårlig utbytte, da den har veldig lav diastic power, og ikke klarer å konvertere stivelse på egenhånd.

Ttrur eg har funne feilen, sjekka hydrometeret frå Europris med sterilisert vatn - då kan det sjå ut som at det er 60 grader feil, om det stemmer at nullpunktet skal ligge på 1000.... Er det dags å sende klage til produsent Ferrari?

60 grader feil? 60 poeng feil? Hvis det stemmer så er det jo bare å ta det tilbake til butikken.

Heilt korrekt, takk  :) - mykje surr her, men bra de forstår kva det er eg eigentleg meiner...  - men tilbake til spm, kan eg då berre trekke frå 0.006, og behalde mitt billige euopris hydrometer?

Eller du kan finne ut ved hvilken temperatur vannet viser 1.000 og måle øl og vørter ved den temperaturen.

Etter nokre månadars testing (no har eg blitt kjend med hydrometeret) har eg funne ut at utbyttet mitt er 65% med BIAB. Eg tek posen ut, lar det renne av, og skyller 75 grader varmt (2-3) vatn over den. Treng eg meir vatn hiv eg det berre opp i gryta. Burde eg skylle mer, eller vere happy med 65% - er det noko stor grunn til å få ut meir, rein bortsett frå at det er økonomisk?

Rogerlight skrev:
Etter nokre månadars testing (no har eg blitt kjend med hydrometeret) har eg funne ut at utbyttet mitt er 65% med BIAB. Eg tek posen ut, lar det renne av, og skyller 75 grader varmt (2-3) vatn over den. Treng eg meir vatn hiv eg det berre opp i gryta. Burde eg skylle mer, eller vere happy med 65% - er det noko stor grunn til å få ut meir, rein bortsett frå at det er økonomisk?

Hvis du likevel skal ha i mer vann, kan du fint øke mengden skyllevann. Som en tommelfingerregel, så opptar 1 kg malt 1 liter vann. Om du har 65 eller 70 prosent, så er det ikke så farlig, det er viktigere at det er stabilt fra brygg til brygg.

Tilbake
Topp