Ok. Ser den.
Bruker disse inne i selve skapet, annen føler mot bøtta.
Så hvilket tall den viser, ser jeg ikke så mye på.
Thermapen jeg en gang kjøpte har jeg klart å rote bort.
Finner den nok hvis jeg går inn for det, men vart ikke imponert av den da jeg testet den.
Tror den endret temperatur over litt tid så jeg stolte ikke på den.
Det var en slik flerfarget 349 kroners sak. Kanskje ikke så bra de.
Har teipet sensor til gjæringsskapet med førti lag gaffa teip. og stilt inn på intervallet 10,9-11,0 grader.
I dag morges ser jeg plutselig den stod på 10,3, ett godt stykke under det jeg ønsket.
Har du teipet den til gjæringsskapet? Ser ingen som har spurt om det...
Jeg har kjørt flere tester, og 0,6 ℃ under er ikke mye. Legg deg en grad høyere om du synes det er et problem
Jeg har alltid to målere. En som styrer temp., og en som logger temp på kar.
Avhengig av ølstil og gjær, fester jeg temp-styrings-proben på gjæringskaret under stormgjæring, men flytter den til friluft / ambient etter det. Andre styrer jeg kun med ambient temp. Logger alltid mine øl på gjæringskaret som dokumentasjon til bryggeloggen.
Øl med ambient-styring får da en fin tempøkning under stormgjæring.
Må takke for alle gode svar. Blir stadig litt klokere av å romstrere og spørre på siden her.
Ja den er teipet til gjæringskaret. Skal se i fremtiden om jeg kan gjøre noe mer intrikat ift islolasjon og eventuelt andre målere, for øyeblikket lar jeg den stå på 0,2 graders intervall og satser på at det går bra
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.