Uttesting av isknusingsfunksjonen på Krups blender

Jeg investerte i en ny blender her om dagen, og har eksperimentert litt med ulike funksjoner og hastigheter for å se om de kunne knuse spesialmalt med tilfredsstillende resultat.
Isknusingsfunksjonen på denne fungerte bedre enn ventet - jeg har lagt ved et par bilder av krystallmalten etter å ha kjørt dem ca 10-11 sekunder.
4 sekunder til ga noe mer "støv", men veldig få uåpnede skall.
Jeg synes dette ikke ser så ille ut - raskt og enkelt er det også, om man ikke tar for store porsjoner av gangen. Hvordan står det seg mot eksempelvis en coronamølle?
 

Vedlegg

  • DSC_0008.JPG
    DSC_0008.JPG
    1,5 MB · Sett: 126
  • DSC_0010.JPG
    DSC_0010.JPG
    1,5 MB · Sett: 130
Ser mye bedre ut enn jeg hadde forvented da jeg først tenkte på bruk av isknusingsblender til maltmølle :)
Veldig få uåpnet skall sier du, og det ser jeg på bildene. men er det sånn som jeg ser det at det finnes en god del uknuste maltkorn også? eller ser jeg det feil?
 
Det kan nok hende det er behov for å knuse det ytterligere, jeg sliter litt med å se det selv.

Etter at jeg tok bildene kjørte jeg dem litt til. De 4 sekundene ekstra har knust det meste, mye malt på rundt 2-3 mm - kanskje litt i minste laget. 12 sekunder ser ut til å være et grei mellomløsning.
 
Tilbake
Topp