Valgets kvaler ang. Corneliusfat, sikkerhetsventil eller ikke?

(Kanskje vi skulle hatt et eget forum for nettopp fat og saker rundt dette etterhvert?)

Ja, nå skulle jeg til å bestille fra http://www.malzmuehle.eu , da det viste seg at fatene som jeg hadde peila meg inn på, 18.9l med burst device er utsolgt. Har fått meg en vrangforestilling mot fat med sikkerhetsventil, så tenkte at da kan jeg bestille fra lundtk. istede, da jeg er gira på et adapter for 425g co2 også. Men her ser jeg ikke at det følger med "avluftingsventil"..

Såå, skal jeg heller gå for en pakke med overhalte fat med sikkerhetsventiler? Hva mener almuen? Fyr løs, det blir antagelig bestilling inatt! :)

Cheers!

Sikkerhetsventilen sitter i lokket, så det er jo ikke verre enn å bytte lokk hvis du skulle ombestemme deg senere.
Men sikkerhetsventilen er ikke dum å ha hvis du må fjerne noe trykk ved skumproblemer under tapping.(hvis du ikke liker å tilte fatet på hode da for å slippe ut trykk ;))

Har man ett fat uten sikkerhetsventil kan trykk slippes ut ved å bruke f.eks. en liten skrutrekker å presse ned ventilen på CO2 inn koplingen.
Litt mer lettvint med sikkerhetsventil, men hadde ikke tatt det så tungt om jeg fikk ett fat uten.

Tilbake
Topp